Skip to main content

فهرست مطلب

آموزش معاملات مارجین در بایننس از صفر تا صد

با آموزش معاملات مارجین در بایننس شما قادرید امکانات بیشتری را در تریدینگ در دنیای رمزارزها بدست آورید. صرافی ارز دیجیتال بایننس، به‌منظور بهبود قابلیت‌های تریدینگ، گزینه‌ معاملات حاشیه‌ای (Margin Trading) را به سایت خود اضافه نمود. بایننس در تلاش برای فراهم کردن محیطی برای تریدرها است که بتوانند در حین تریدینگ مبلغی را تحت عنوان ضمانت یا مارجین درنظر بگیرند و با آن میزان دارایی خود را افزایش دهند و محدوده سودشان را نیز وسعت ببخشند.

البته نکته مهم در آموزش مارجین تریدینگ در بایننس این است که در معاملات اهرم دار و مارجین تریدینگ، احتمال ضرر و ریسک از دست دادن کل سرمایه نیز بیشتر خواهد شد.

با آموزش انجام معاملات مارجین در بایننس کاربران می‌توانند به جای خرید و فروش عادی در بازار اسپات، با وام‌گیری وجوه و بهره‌گیری از لوریج در بایننس موجب افزایش سودآوری و قدرت خرید خود شوند.

توجه به افزایش ریسک ضرردهی خصوصا در بازار پرنوسان ارزهای دیجیتال یکی از نکات مهم برای کسانی است که اقدام به آموزش ترید مارجین نموده‌اند. از این‌رو آموزش مارجین تریدینگ در بایننس و استفاده از این استراتژی تنها به تریدرها و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای پیشنهاد می‌شود. 

اما اگر شما نیز با قبول ریسک مالی و ضرر در این معاملات هنوز قصد انجام آن را دارید، بنده در ادامه این مطلب به صورت کامل آموزش مارجین تریدینگ در پلتفرم بایننس را ارائه نموده‌ام.

آموزش مارجین تریدینگ در صرافی بایننس

آموزش مارجین تریدینگ در صرافی بایننس

آموزش معامله و ترید مارجین در صرافی بایننس یادگیری یکی از انواع متدهای ترید در صرافی بایننس است. صرافی بایننس یکی از معروف‌ترین و معتبرترین صرافی‌های فعال در زمینه ارزهای دیجیتال می‌باشد. معاملات اهرم دار یا مارجینگ تریدینگ نوعی معامله در صرافی بایننس است که در آن توسط صرافی، قسمتی از سرمایه تریدر به صورت قرض تامین می‌گردد.

آموزش مارجین تریدینگ در بایننس می‌تواند به شما کمک کند تا با اجازه دسترسی به پول بیشتر و فراهم کردن قابلیت لوریج یا اهرم گذاری روی پوزیشن‌ها قدرت خرید و سودآوریتان را بالا ببرید. بنده در ادامه این مطلب برای آموزش معامله و ترید مارجین در بایننس برخی از مفاهیم این مبحث شامل مزایا، معایب، مارجین کال، قیمت لیکوییدیشن، قیمت شاخص و … را برای شما شرح خواهم داد.

لازم به ذکر است مقادیر قیمت لیکوییدیشن، قیمت شاخص و مارجین لول برای شما به طور خودکار محاسبه می‌گردد و احتیاجی به ارزیابی دستی شما نخواهد داشت. اما آشنایی با سیاست‌ها و فرمول‌های بایننس برای یادگیری نحوه محاسبه مارجین و این مقادیر در آموزش معاملات مارجین در بایننس خالی از لطف نیست.

مزایای آموزش ترید مارجین در بایننس

مزایای آموزش ترید مارجین در بایننس

برای یادگیری و آموزش معاملات مارجین در بایننس ابتدا بهتر است با مزایای مهم معاملات Binance Margin اشنا شوید:

وثیقه گذاری در آموزش ترید مارجین در بایننس

وثیقه‌گذاری با دارایی‌های مختلف

کاربران Binance Margin می‌توانند برای ترید معاملات اهرم دار و وام‌گیری از دارایی‌های گوناگون به عنوان وثیقه‌گذاری استفاده کنند. در صرافی بایننس، با استفاده از مد کراس مارجین (Cross-margin) این امر ممکن می‌شود. از این‌رو شما قادرید برای معاملات Binance Margin بیت کوین، به جای گزینه تامین وثیقه BTC از سایر رمزارزها مانند دلار بایننس، اتر، تتر و … به عنوان وثیقه بهره بگیرید.

صندوق بیمه در آموزش معاملات مارجین در بایننس

صندوق بیمه (Margin Insurance Fund)

معاملات Binance Margin از صندوق بیمه برخوردارند و در زمان رسیدن اکوئیتی به زیر صفر یا هنگامی که کاربران به علت کمبود سرمایه در حسابشان امکان پرداخت بدهی ندارند، از اکانت آن‌ها مراقبت می‌کند.

دوره استراحت در آموزش تریدینگ مارجین

دوره استراحت (Cooling-off Period)

کاربران می‌توانند به‌منظور کمک به جلوگیری از معاملات بیش از حد، از عملکرد Cooling-off Period بایننس یا دوره استراحت بایننس استفاده کنند و فعالیت‌های خود را برای زمان معینی متوقف نمایند. این ویژگی یکی از تلاش‌های بایننس جهت جلوگیری از رفتار عجولانه و تشویق کاربران به معاملات فکرشده است.

جفت های معاملاتی در معاملات مارجین

جفت های معاملاتی متنوع

صرافی بایننس در معاملات Binance Margin دارای بیش از 600 جفت معاملاتی از قبیل جفت‌هایی که در بسیاری از پلتفرم‌های دیگر ارائه نمی‌گردند، است.

آموزش معامله و ترید مارجین در بایننس و محاسبه نرخ بهره معامله

آموزش معامله و ترید مارجین در بایننس و محاسبه نرخ بهره معامله

در آموزش انجام معاملات مارجین توجه به این نکته ضروری است که نرخ بهره حساب به صورت ساعتی محاسبه می‌گردد. در زیر به نکات کلی آن اشاره می‌کنم:

بهره I = P (پول مقروض) × R (بهره ساعتی) × T (به ساعت)

مثال آموزش مارجین تریدینگ بایننس برای محاسبه نرخ بهره معامله

درصورتی که در ساعت 13:20 بعدازظهر اقدام به گرفتن وام به مقدار 1000 واحد تتر نموده‌اید و وام را در ساعت 14:15 برگرداندید، نرخ بهره معامله شما برابر است با

0.01666667 = 2 × (0.02/24%) × 1000

جهت مشاهده آخرین نرخ‌های بهره معاملات Binance Margin ، محدودیت وام و سایر جزئیات مرتبط با بهره‌های وام‌های ارز دیجیتال در صرافی بایننس بر روی دکمه زیر کلیک کنید. 

آموزش ترید مارجین در نحوه محاسبه قیمت لیکوییدیشن

آموزش ترید مارجین در نحوه محاسبه قیمت لیکوییدیشن

در آموزش انجام معاملات مارجین لازم به ذکر است شما به محاسبه دستی قیمت لیکوییدیشن (Liquidiation Price) برای پوزیشن‌هایتان نیازی ندارید. این مقادیر به طور خودکار محاسبه شده و در هر پوزیشن باز شما در حساب Margin نشان داده خواهند شد.

با اینحال به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر در آموزش معاملات مارجین در بایننس و شفاف‌سازی در نحوه محاسبه مارجین، در این قسمت به جزئیات منتشر شده بوسیله سایت بایننس استناد می‌کنیم.

فرمول قیمت لیکویید شدن پوزیشن برای رمزارز i

فرمول قیمت لیکویید شدن پوزیشن برای رمزارز i
مفاهیم معانی
i ارز i
Ai مقدار کل ارز i
Li مقدار مقروض از ارز x
Ri مقدار بهره قابل پرداخت برای ارز x
Pi قیمت شاخص جفت ارز x/بیت کوین (یا تتر)
Ii قیمت لیکوییدیشن ارز x

در این حالت، فرآیند لیکویید شدن پوزیشن با رسیدن نسبت ریسک به ریسک لیکوییدیشن شروع می‌شود.

فرمول نسبت ریسک

(بهره قابل پرداخت + مقدار کل مقروض) / کل دارایی‌ها = نسبت ریسک

فرمول قیمت مرج لیکوییدیشن برای ارز i

فرمول قیمت مرج لیکوییدیشن برای ارز i
آموزش ترید مارجین بایننس و نحوه محاسبه قیمت شاخص

آموزش ترید مارجین بایننس و نحوه محاسبه قیمت شاخص

در آموزش معاملات مارجین در بایننس شاید به این پرسش بربخورید که قیمت شاخص (Index Price) چیست؟ قیمت شاخص (Index Price) سبدی از قیمت‌های جمع‌آوری شده از صرافی‌های اسپات بزرگ نظیر هیت‌بی‌تی‌سی، اکی‌اکس، بیتمکس، گیت آیو، هیوبی، MXC، پولونیکس و FTX است. وزن‌دهی این قیمت براساس وزن مرتبط با هر قیمت در هر صرافی انجام می‌شود. فرمول محاسبه قیمت شاخص برای معاملات فیوچرز و مارجین در صرافی بایننس مشابه است.

همانطور که در بخش بالا از آموزش معاملات مارجین در بایننس اشاره کردیم، محاسبه این مقادیر به صورت خودکار در قسمت مربوط به پوزیشن باز مارجین قابل مشاهده است و نیازی به محاسبه دستی ندارید.

صرافی بایننس به‌منظور جلوگیری از عملکرد ضعیف ناشی از مشکلات ارتباطی و اختلالات قیمتی بازار اسپات، اقدامات محافظت‌کننده بیشتری را انجام داده است که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنم:

انحراف چند مرجع قیمت

اگر در بیشتر از یک صرافی، انحراف آخرین قیمت بزرگتر از 5 درصد باشد، برای بدست آوردن مقدار شاخص از متوسط قیمت تمام منابع به جای متوسط وزنی استفاده می‌شود.

انحراف تک مرجع قیمت

هنگامی که انحراف آخرین قیمت یک صرافی مشخص، بیشتر از 5 درصد از متوسط قیمت کل مراجع باشد، وزن قیمت به صورت موقت برابر با صفر درنظر گرفته می‌شود.

محافظ آخرین قیمت تراکنش

هنگامی که سیستم تطبیق قیمت مارک و قیمت شاخص امکان دسترسی به منبع داده مرجعی پایدار و مطمئن را نداشته باشد، این قیمت به دلیل تاثیرپذیری از قراردادهای تک شاخص، تغییری نخواهد کرد. در این شرایط مکانیزم محافظ جدیدترین قیمت تراکنش برای بروزرسانی قیمت مارک تا بازگشت به حالت عادی فعال می‌گردد.

این مکانیزم به صورت موقت قیمت مارک (برای محاسبه سطح لیکوییدیشن کال و سود و زیان تحقق نیافته) را به آخرین قیمت تراکنش تغییر خواهد داد. درواقع این مکانیزم می‌تواند موجب جلوگیری از لیکویید شدن ناخواسته حساب‌ها شود.

مشکلات ارتباطی صرافی

درصورتی که نتوان به منبع داده یک صرافی که در 10 ثانیه اخیر تریدهای جدیدی داشته، دسترسی پیدا کرد؛ برای محاسبه قیمت شاخص، جدیدترین و آخرین اطلاعات قیمت در دسترس استفاده می‌شود. حال آنکه اگر صرافی در 10 ثانیه اخیر فاقد اطلاعات تراکنشی بروز باشد، برای محاسبه وزن این صرافی باید متوسط وزنی صفر را در نظر گرفت.

آموزش نحوه محاسبه مارجین و مارجین کال معاملات در بایننس

آموزش نحوه محاسبه مارجین و مارجین کال معاملات در بایننس

بایننس به‌منظور محاسبه میزان ریسک حساب شما از سطح مارجین یا مارجین لول (Margin Level) استفاده می‌کند. فرمول محاسبه Margin Level در مارجین‌های Isolated و Cross با هم تفاوت دارد.

سطح مارجین Cross Margin

در آموزش معاملات مارجین در بایننس برای نوع کراس، کاربران قادرند از ارزش خالص دارایی‌هایشان در همه حساب‌های کراس مارجین تحت عنوان وثیقه استفاده نمایند. از این رو امکان استفاده از دارایی‌های دیجیتال درون سایر حساب‌های ایزوله به عنوان Margin برای این دست از تریدها وجود ندارد.

فرمول محاسبه مارجین لول Cross Margin

(بهره معوقه + کل بدهی‌ها) / ارزش کل دارایی‌های درون حساب کراس مارجین = مارجین لول حساب کراس

مفاهیم معانی
بهره معوقه بهره معوقه یا Outstanding Interest، برابر است با (مقدار هر وام مارجین×زمان وام (به ساعت)×نرخ بهره ساعتی) منهی بهره کسر/پرداختی
کل بدهی‌ها ارزش مارکت فعلی وام‌های معوقه در Cross Margin

بایننس از تاریخ 2020/07/16 لوریج اعمالی روی معاملات Cross Margin را از 5x به حداکثر 3x کم کرده است. از این رو نحوه محاسبات لوریج 3x  براساس زیر خواهد بود:

مفاهیم معانی
مارجین لول > 2 امکان انجام ترید، انتقال دارایی اضافی و وام‌گیری به والت اسپات وجود دارد.
2 ≥ مارجین لول > 1.5 شما می‌توانید اقدام به وام‌گیری و ترید کنید، اما امکان انتقال ارز دیجیتال را از حساب مارجین نخواهید داشت.
1.5 ≥ مارجین لول > 1.3 شما می‌توانید به ترید بپردازید، اما امکان انتقال رمزارز از حساب مارجین یا وام‌گیری را نخواهید داشت.
1.3 ≥ مارجین لول > 1.1 ارجین کال فعال می‌شود و سیستم برای جلوگیری از لیکویید شدن پوزیشن از طریق ایمیل، SMS و نوتیفیکیشن سایت به شما هشدار افزودن وثیقه را می‌دهد. بعد از دریافت اولین اخطار، اخطارهای بعدی هر 24 ساعت یکبار صادر می‌شوند.
1.1 ≥ مارجین لول تمام دارایی‌ شما به‌منظور بازپرداخت وام و بهره آن با فعالسازی موتور لیکوییدیشن، لیکوئید خواهد شد. این موقعیت نیز بوسیله ایمیل، نوتیفیکیشن و .. اطلاع رسانی می‌شود. با واریز وثیقه و یا کاهش لوریج (بازگشت سطح مارجین 1.5) لیکوئیدیشن متوقف می‌گردد.

مارجین لول Isolated Margin

در این سطح مارجین امکان استفاده از دارایی‌های خالص درون حساب ایزوله به عنوان وثیقه تنها برای همان اکانت وجود دارد. از این رو دارایی‌های موجود در سایر حساب‌ها نظیر ایزوله و کراس امکان استفاده به عنوان وثیقه برای یک اکانت ایزوله را ندارد.

فرمول محاسبه سطح مارجین حساب ایزوله

(بهره پرداخت‌نشده + ارزش کل بدهی‌ها) / ارزش کل دارایی‌های درون حساب مارجین ایزوله = مارجین لول حساب ایزوله

مفاهیم معانی
ارزش کل دارایی‌های درون حساب مارجین ایزوله دارایی‌های اسمی در حساب ایزوله کنونی + ارزش کل همه دارایی‌ها
بهره پرداخت نشده این مقدار برابر است با طول دوره وام (به ساعت) × میزان هر دارایی مقروض ×نرخ بهره ساعتی منهی بهره پرداخت‌شده
کل بدهی‌ها ارزش کل همه دارایی‌های معوقه موجود در حساب ایزوله کنونی

در معاملات Isolated Margin، نسبت مارجین کال، نسبت اولیه و نسبت لیکوییدشن به شکل زیر است:

نسبت مارجین کال (MCR)

هنگامی که 2 ≥ مارجین لول > MCR باشد، امکان ترید و وام‌گیری وجود دارد، اما نمی‌توان اقدام به انتقال رمزارزها نمود. برای هر اهرم نیز مقدار MCR تفاوت دارد. برای نمونه MCR لوریج 3x مساوی 1.35، برای لوریج 5x مساوی 1.18 و برای لوریج 10x برابرمساوی 1.09 است.

نسبت اولیه (Initial Ratio) یا IR

این نسبت برای هر لوریج تفاوت دارد و برابر با نرخ ریسک اولیه بعد از وام‌گیری می‌باشد. برای مثال، IR < 3x مساوی 1.5، مقدار IR < 5x مساوی 1.25 و IR < 10X مساوی 1.11 است.

نسبت لیکوئیدیشن (LR)

MCR ≥ مارجین لول > LR زمانی است که مارجین کال فعال می‌گردد. در این حالت سیستم توسط SMS، نوتیفیکشن سایت و ایمیل به شما هشدار می‌دهد و این اخطار هر 24 ساعت یکبار تکرار خواهد شد. این اخطارها با رسیدن مارجین لول ≥ MCR متوقف می‌شود.

همانطور که در تصویر زیر از آموزش معاملات مارجین در بایننس مشاهده می‌کنید، در سمت راست مارجین لول نشان داده خواهد شد.

 

ریسک در آموزش معاملات مارجین در بایننس

در این قسمت عبارت risk بنا بر حرکت بازار می‌تواند به Moderate یا Low یا High تغییر نماید. از این رو اگر حرکت قیمت در خلاف انتظار شما باشد، احتمال لیکوئید شدن پوزیشن وجود خواهد داشت.

به‌منظور بررسی جزئیات حسابتان نیز می‌توانید گزینه Position را انتخاب کنید. با کلیک روی گزینه USDT Benchmark امکان محاسبه مقادیر ارزش پوزیشن‌ها براساس تتر وجود دارد.

USDT Benchmark

نکات کارمزد لیکوئیدیشن و صندوق بیمه در آموزش مارجین تریدینگ در بایننس

صندوق بیمه مارجین (Margin Insurance Fund) برای زمانی است که کاربر امکان بازپرداخت بدهی وام‌های رمزارز خود را ندارد. درواقع این صندوق جهت جبران ضررهای ناشی از رسیدن اکوئیتی ایزوله بایننس یا حساب مارجین به زیر صفر طراحی شده است. در این برنامه، بایننس اقدام به واریز کارمزد ترخیص لیکوییدیشن (Liquidation Clearance Fee) به عنوان سود حاصل از وام‌های کریپتویی یا قسمتی از درآمد معاملات Margin به صندوق می‌کند.

در زیر به قوانین صندوق بیمه مارجین بایننس اشاره می‌کنم:

برای بررسی موجودی در صندوق بیمه می‌توانید روی تب Wallet و سپس

Margin –> More Data  –> Insurance Fund

کلیک نمایید.

کارمزد ترخیص لیکوییدیشن (Liquidation Clearance Fee)

کارمزد ترخیص لیکوییدیشن (Liquidation Clearance Fee)

هنگامی که سفارش وام رمزارزی و یا حساب مارجین شما فورسد لیکوئید (Forced Liquidation) گردد، صندوق بیمه مارجین به عنوان کارمزد ترخیص درصدی را از شما خواهد گرفت. شما می‌توانید از قسمت Clearance Fee History حساب کارجین خود، این دست از کارمزدها را بررسی کنید. با اینحال، توصیه بنده به شما برای جلوگیری از این اتفاق، مدیریت ریسک است. توجه کنید که همچنان قیمت لیکوییدیشن شما ثابت است.

محصول کارمزد لیکوییدیشن
کراس مارجین دارایی‌های لیکوئیدشده کراس مارجین × 2%
مارجین ایزوله دارایی‌های لیکوئیدشده مارجین ایزوله × نرخ کارمزد ترخیص بسته به لوریج رده‌بندی‌شده (Tiered Leverage)
وام رمز ارزی دارایی‌های لیکوئیدشده کراس مارجین × 2%

محاسبه مقدار Tiered Leverage

(ماکزیمم میزان قابل کسر کمتر از ارزش موجودی دارایی باقی‌مانده بعد از لیکوییدیشن) 8% × (1 – نسبت ریسک لیکوئیدیشن لوریج رده‌بندی‌ شده در روند لیکوئید)

مثالی از نرخ کارمزد ترخیص لیکوییدیشن

درصورتی که رده جفت ADA/ETH برابر با 3 و پوزیشن شما لیکوئید شده باشد، محاسبه کارمزد ترخیص لیکوئیدیشن به صورت خواهد بود:

1.32% = 8% (1 – 1.165)

مراحل آموزش مارجین تریدینگ در بایننس

مراحل آموزش مارجین تریدینگ در بایننس

در ادامه قصد دارم در آموزش معاملات مارجین در بایننس به نحوه افتتاح حساب، انجام معاملات و وام‌گیری، خرید، انتقال رمزارز از کیف پول ارز دیجیتال معامله اسپات به والت مارجین، بازگردانی وجه به اکانت عادی بایننس و بازپرداخت وام بپردازم.

آموزش افتتاح حساب در صرافی بایننس

در این مرحله، باید برای افزایش درکتان از آموزش ترید مارجین بایننس و پاسخ‌دهی به آزمون بعد از آن، ویدیو آموزش نمایش داده شده را تماشا کنید. بعد از تماشای ویدیو آموزش معاملات مارجین در بایننس گزینه Start the Quiz را انتخاب کرده و به سوالات نمایش داده شده پاسخ دهید.

Start the Quiz

اکنون شما امکان انتقال رمزارز به حساب مارجینتان و ترید در آن را خواهید داشت.

نحوه-خرید-و-انتقال-رمز-ارز-در-صرافی-بایننس

آموزش ترید مارجین در بایننس: نحوه خرید و انتقال رمزارز

بعد از خرید رمزارز و فعالسازی حساب مارجین شما می‌توانید رمزارزها را از کیف پول عادی اسپات به والت مارجین تریدینگ در بایننس انتقال دهید. بدین منظور باید تب Wallet را انتخاب کرده و گزینه Margin –> Transfer را برگزینید.

در مرحله بعدی از آموزش معاملات مارجین در بایننس باید اقدام به انتخاب کوین مدنظرتان برای انتقال نمایید. در اینجا برای مثال بعد از خرید بایننس کوین، کوین BNB را انتخاب نموده‌ام. سپس در فیلد Amount می‌بایست مقدار بایننس کوین را مشخص کرده و از بخش From حساب مبدا را تعیین کنید. در بخش To نیز حساب مقصد نظیر ایزوله یا کراس مارجین را وارد کنید و سپس Confirm را برگزینید.

آموزش انجام معاملات مارجین در بایننس: وام گیری رمزارز

آموزش انجام معاملات مارجین در بایننس: وام گیری رمزارز

بعد از انتقال مقادیر کوین BNB به کیف پول مارجین، امکان استفاده از آن‌ها را برای دریافت وام به عنوان وثیقه خواهید داشت. درواقع موجودی والت مارجین، میزان سرمایه شما را جهت وام‌گیری به نسبت ثابت 5:1 مشخص می‌کند. برای نمونه درصورتی که 1 واحد کوین در حسابتان موجود باشد، شما امکان دریافت 4 واحد دیگر را به عنوان وام خواهید داشت. در اینجام قصد دارم برای شما با وثیقه بایننس کوین، مقدار 0.02 بیت کوین به عنوان وام دریافت نمایم. بدین منظور گزینه Borrow/Repay را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب مقدار مورد نظر وام و کوین، گزینه Confirm Borrow را برگزینید. همانطور که قابل مشاهده است در این بخش نرخ بهره ساعتی و میزان حداکثر وام قابل دریافت برای شما نشان داده خواهد شد.

در گام بعدی از آموزش معاملات مارجین در بایننس برای انتقال رمزارز، بیت کوین‌ها به حسابتان انتقال داده خواهند شد و شما می‌توانید از آن برای ترید استفاده کنید. همانطور که در بخش‌های قبل از آموزش معاملات مارجین در بایننس درباره نرخ بهره گفتم، این نرخ به صورت ساعتی بروزرسانی می‌شود. شما می‌توانید بوسیله صفحه Wallet Balance و کلیک روی گزینه Margin وضعیت حساب مارجین خود را در بایننس مشاهده نمایید.

نحوه ترید معامله صرافی بایننس

آموزش مارجین تریدینگ در بایننس: نحوه ترید معامله

در این قسمت از آموزش معاملات مارجین در بایننس برای یادگیری نحوه ترید معامله باید با سفارشات استاپ لمینت (Stop-limit) و OCO اقدام به انجام معامله عادی کنید. در زمان شروع معاملات Margin تریدر باید از کل ارزش سفارش درصدی را به عنوان دارایی خود داشته باشد. این نوع سپرده‌گذاری ابتدایی تحت عنوان مارجین درنظر گرفته خواهد شد که ارتباط نزدیکی نیز با مفهوم اهرم دارد.به عبارتی حساب‌های تریدینگ مارجین به‌منظور ایجاد معاملات اهرم دار استفاده می‌گردند. اهرم بیانگر نسبت وام‌های دریافتی به مارجین است. برای نمونه برای آنکه تریدر بتواند یک پوزیشن 100000 دلاری با استفاده از اهرم 10:1 باز کند، به سپردن 10000  دلار سرمایه از خود احتیاج دارد.

در صرافی بایننس به‌منظور دریافت وام‌ها بای تریدینگ باید به صفحه Exchange بروید و بعد از انتخاب گزینه Margin جهت گرفتن پوزیشن خود آیتم‌های Stop-Limit و Limit را تنظیم نمایید.

بازپرداخت بدهی در معاملات مارجین بایننس

آموزش معاملات مارجین در بایننس: نحوه بازپرداخت بدهی

به‌منظور بازپرداخت بدهی باید در صفحه Margin تریدینگ خود گزینه Borrow/Repay را انتخاب کنید. سپس روی تب Repay کلیک نمایید.

مقدار کل قابل پرداخت برای بدهی برابر است با مجموعه کل مبلغ مقروض به علاوه نرخ بهره. در این قسمت لازم است توجه کنید که قبل از ادامه مراحل باید از کافی بودن موجود حسابتان اطمینان حاصل نمایید. سپس باید رمزارز موردنظرتان را برای بازپرداخت انتخاب کنید و گزینه Confirm Payment را بزنید. لازم به ذکر است درصورتی که برای نمونه BNB را به عنوان وثیقه قرار داده‌اید، تنها می‌توانید از همین رمزارز برای بازپرداخت بدهیتان استفاده کنید.

نحوه بازگردانی وجوه به حساب اصلی در معامله مارجین صرافی بایننس

آموزش مارجین تریدینگ در پلتفرم بایننس: نحوه بازگردانی وجوه به حساب اصلی

جهت بازگردانی دوباره رمزارزها از والت مارجین به والت عادی و اسپات بایننس، باید در صفحه ترید Margin روی گزینه Transfer بزنید. سپس از دکمه بین دو والت From و To، جهت انتقال را تغییر دهید و آن را به صورت Cross Margin To Fiat nad Spot عوض کنید. در انتهای روی گزینه Confirm در پایین صفحه کلیک نمایید.

شما می‌توانید با این گزینه بدون پرداخت هیچ کارمزدی میان تمامی والت‌ها به انتقال وجه بپردازید. اما باید دقت کنید که اگر دارایی‌های مقروض دارید، با خروج ارز دیجیتال از والت مارجین احتمال لیکوئید شدن پوزیشن و سطح ریسک شما نیز افزایش میابد.

مارجین بایننس یکی از ویژگی‌های صرافی بایننس است که به کاربران اجازه استفاده از وجوه مقروض و افزایش پوزیشن را می‌دهد. این ویژگی سبب دسترسی به سرمایه بیشتر به‌منظور معامله بوسیله اهرم یا لوریج می‌شود. 

کاربران می‌توانند برای وام‌های بایننس به مدت 180 روز تا 65 درصد از ارزش وثیقه‌شان را وام بگیرند.

بله. به منظور امکان خروج دارایی‌ها از کیف پول مارجین به سایر والت‌ها، با توجه به مارجین لول شما ناچار به بازپرداخت بدهی به همراه بهره آن خواهید بود.

مقبولیت و اعتماد مردم به رمزارزها پشتوانه آن‌هاست. اغلب افرادی که از ارزهای بدون پشتوانه فیات ضربه خورده‌اند، به سبب غیرمتمرکز بودن و شفافیت ارزهای دیجیتال به سمت آموزش ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری در آن ترغیب شده‌اند.

ارسال پاسخ