Skip to main content
آموزش معاملات مارجین در کوکوین

با آموزش معاملات مارجین در کوکوین Kucoin می‌توانید با سپردن وثیقه قدرت خرید خود را در این صرافی معتبر بالا ببرید. برخی از صرافی‌ها این امکان را به معامله‌گران می‌‎دهند که بتوانند با انتخاب ضریب لوریج داراییشان را برای معامله و سود و ضرر از معامله مارجین را چندین برابر نمایند. صرافی کوکوین یکی از صرافی‌هایی است که این اجازه را به کاربران خود می‌دهد تا بتوانند با سپردن وثیقه از صرافی کوکوین، سرمایه برای انجام معاملاتشان قرض بگیرند. آموزش ترید مارجین در صرافی کوکوین Kucoin، یادگیری نوعی معامله با اهرم فشار است که علاوه‌بر سود، ضرر و زیان را نیز چندین برابر کرده و از این رو ریسک زیادی دارد.

در آموزش معاملات مارجین در بایننس با روش انجام معاملات در این صرافی آشنا شدیم، حال در این مطلب قصد دارم شما را با آموزش معاملات مارجین در صرافی کوکوین آشنا نمایم.

در آموزش معاملات مارجین در بایننس با روش انجام معاملات در این صرافی آشنا شدیم، حال در این مطلب قصد دارم شما را با آموزش معاملات مارجین در صرافی کوکوین آشنا نمایم.

در ادامه این مطلب از آموزش معاملات مارجین در کوکوین به مفاهیم و مراحل انجام معاملات Margin اشاره نموده‌ام.

آموزش معاملات مارجین در کوکوین

درصورتی که تجربه کافی در بازار رمزارز را دارید و دارای روح سرمایه داری و ریسک‌پذیری نیز هستید، می‌توانید با استفاده از قابلیت Margin Trading شانس خود را جهت دستیابی به سود بیشتر امتحان کنید.

صرافی کوکوین یکی از صرافی‌های بزرگ و برتر بازار رمزارزهاست که برای تریدرها این قابلیت را ارائه نموده است. بدین شکل که شما می‌توانید با دریافت وام از صرافی کوکوین، اقدام به افزایش میزان داراییتان برای انجام معامله Margin نمایید. در واقع در آموزش معاملات مارجین صرافی کوکوین شما یاد خواهید گرفت که چگونه با سرمایه دریافتی از صرافی وارد فرصت‌های معاملاتی شوید.

در نگاه اول ممکن است این دست از معاملات سودبخش بنظر برسند، اما اگرچه این معاملات می‌توانند کمک بزرگی در سودآوری شما داشته باشند ولی به همان نسبت ریسک بالایی نیز به دنبال خواهند داشت. حتی احتمال دارد کل سرمایه شما از بین برود. از این‌رو برای شروع این معاملات باید حتما آموزش ترید مارجین در صرافی کوکوین Kucoin را دیده باشید تا بتوانید ریسک مالی خود را کاهش دهید. 

انواع سفارش های در صرافی کوکوین

انواع سفارش در صرافی کوکوین

برای انجام و آموزش معاملات مارجین در صرافی کوکوین همانند معاملات فیوچرز، امکان ثبت 3 نوع سفارش را در این صرافی خواهید داشت.

سفارش Limit Order در صرافی کوکوین

سفارش Limit Order

در سفارش Limit Order، معامله‌گران امکان تعیین قیمت خرید یا فروش ارز دیجیتال را از قبل در قسمت Price خواهند داشت. برای نمونه می‌توان مشخص نمود که اگر قیمت بیت کوین به 30 هزار دلار برسد، ارز دیجیتال فروخته شود و معامله انجام گیرد. همچنین در بخش Amount نیز می‌توانید مقدار ارز دیجیتال را برای خرید یا فروش مشخص کنید. در این روش، معامله به Price یا قیمتی که شما از پیش مشخص می‌کنید، محدود می‌گردد و بعد ار رسیدن نمودار قیمت به آن حد معین شده، معامله انجام خواهد گرفت. از این‌رو به این نوع سفارشات در آموزش معاملات مارجین در کوکوین، سفارش Limit Order گفته می‌شود.

سفارش Market Order صرافی کوکوین

سفارش Market Order

یکی دیگر از انواع سفارش در آموزش معاملات مارجین در کوکوین، سفارش Market Order است. در این نوع سفارش، معامله با بهترین قیمت لحظه‌ای بازار انجام خواهد شد. با مشخص کردن Price و Amount در لحظه امکان انجام معامله برای هر رمزارزی که تصمیم به خرید و یا فروش آن را دارید فراهم می‌شود. تنها کافیست بعد از تعیین حجم معامله و قیمت، گزینه‌های Short/Sell و Buy/Long را انتخاب کنید.

سفارش Stop Order در صرافی کوکوین

سفارش Stop Order

یکی دیگر از سفارش‌هایی که باید در آموزش معاملات مارجین در کوکوین با آن آشنا شوید، سفارش Stop Order می‌باشد. در سفارش Stop Order با تعیین قیمت هدف و قیمت محدود امکان انجام معامله فراهم می‌شود. برای مثال تصور کنید براساس دنبال کردن نمودار قیمت ترون و خط روند آن، به این نتیجه خواهید رسید که قیمت این رمزارز درحال صعود و افزایش است. 

شما می‌توانید با تعیین قیمت هدف و توقف در نرم افزار مشخص کنید که اگر قیمت به نقطه X رسید، سفارش فروشی با قیمت Z انجام گیرد. قیمت هدف و محدود می‌توانند یکسان باشند، در این حالت سفارش مشابه سفارش Limit است. بهتر است در معاملات فروش قیمت هدف را مقداری بالاتر و در معاملات خرید، قیمت هدف را مقداری پایین‌تر از قیمت محدود درنظر بگیرید.

این نوع سفارش می‌تواند به صورت Stop Market نیز انجام گیرد و به محض مواجه شدن با نمودار صعودی یا نزولی، براساس بهترین قیمت لحظه‌ای بازار خرید و فروش انجام شود.

مراحل آموزش معاملات مارجین در صرافی کوکوین

برای آموزش معاملات مارجین در کوکوین باید براساس مراحل زیر پیش روید:

ثبت نام در صرافی اولین مرحله آموزش معاملات مارجین صرافی کوکوین

ثبت نام در صرافی اولین مرحله آموزش معاملات مارجین صرافی کوکوین

درصورتی که تابحال در صرافی کوکوین ثبت نام نکرده‌اید، اولین گام کامل کردن مراحل ثبت نام است. بعد از ثبت نام صرافی کوکوین، وارد اکانت خود شوید. از قسمت منو گزینه Trade را برگزینید و Margin Trading را انتخاب نمایید تا وارد بخش معاملات مارجین گردید.

فعالسازی اکانت مارجین در صرافی کوکوین

به‌منظور انجام معاملات Margin Trading در صرافی کوکوین ابتدا باید حساب مارجین خود را در این صرافی فعال نمایید. در این بخش از آموزش معاملات مارجین در کوکوین، باید روی دکمه Enable در پنل معاملات Margin Trading صرافی کوکوین بزنید تا حساب شما اکتیو شود.

بعد از آن توضیحاتی درمورد مقررات معاملات مارجین نشان داده خواهد شد. در ادامه باید تیک قوانین را خواندم و موافقم را در انتهای توضیحات انتخاب نمایید و روی گزینه Confirm کلیک کنید.

 

انتقال وجه از حساب اصلی به حساب مارجین

انتقال وجه از حساب اصلی به حساب مارجین

همانطور که می‌دانید حساب مارجین از حساب فیوچرز و حساب اصلی جداست. لذا به‌منظور انجام Margin Trading می‌بایست موجودی حساب Margin خود را شارژ نمایید. قابل توجه است که شما در این مرحله از آموزش معاملات مارجین در کوکوین نمی‌توانید به صورت مستقیم اکانت مارجینتان را شارژ نمایید. بلکه تنها امکان انتقال دارایی خود را از حساب اصلی یا Trading Account به حساب Margin دارید. بدین منظور باید گزینه Transfer را همانطور که در تصویر زیر نمایش داده شده است، انتخاب کنید.

در ادامه آموزش معاملات مارجین در کوکوین برای انتقال وجه باید اکانت مبدایی را که قصد دارید داراییتان را از آن به حساب Margin منتقل کنید، انتخاب نمایید. در این مرحله شما امکان انتخاب اکانت تریدینگ (Trading Account) یا اکانت اصلی (Main Account) را خواهید داشت. سپس ارز دیجیتال موجود در حسابتان را برگزینید و در انتها با تعیین مبلغ انتقالی گزینه Confirm را کلیک کنید تا مراحل انتقال وجه به پایان برسد.

انتقال وثیقه در آموزش معاملات مارجین در کوکوین

انتقال وثیقه در آموزش معاملات مارجین در کوکوین

در این مرحله از آموزش معاملات مارجین در کوکوین برای انتقال وثیقه به حساب مارجین، شما می‌توانید از تمامی توکن‌های قابل استفاده در معاملات Margin به عنوان وثیقه در صرافی کوکوین استفاده نمایید. در این شرایط براساس فهرست ارزهای دیجیتال قابل معامله در صرافی کوکوین، ارز دیجیتال مدنظر را جهت انتقال به حساب Margin برگزینید. سپس گزینه Transfer یا انتقال را که در تصویر زیر با پیکان قرمز مشخص شده است را انتخاب کنید.

قرض گرفتن یا دریافت وام در آموزش ترید مارجین در صرافی کوکوین

قرض گرفتن یا دریافت وام در آموزش ترید مارجین در صرافی کوکوین

همانطور که در بخش قبل از آموزش معاملات مارجین در کوکوین اشاره کردم، صرافی کوکوین یکی از صرافی‌هایی است که از قابلیت قرض گرفتن و دریافت وام پشتیبانی می‌کند. اما نکته قابل توجه این است که شما باید در موجودی حساب خود حتما مقداری وجه داشته باشید؛

چراکه در غیر این صورت امکان استفاده از این بخش را نخواهد داشت. برای دریافت وام از صرافی کوکوین به دو صورت می‌توانید عمل کنید:

1-در پنل معاملات براساس رمز ارزی که تصمیم به انجام معامله مارجین با آن را دارید از قسمت بالا جفت رمز ارز مدنظر را برگزینید. سپس گزینه Borrow به معنای قرض گرفتن را انتخاب کنید.

در این مرحله از آموزش معاملات مارجین در کوکوین پنجره‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که 2 حق انتخاب را به منظور دریافت وام نشان خواهد داد. با انتخاب اول شما امکان دریافت بیت کوین (BTC) را برای معاملات فروش و یا Short دارید. در انتخاب دوم نیز اجازه دریافت تتر (USDT) را برای معاملات خرید یا Long خواهید داشت. بعد از انتخاب یکی از این دو مورد، مقدار کوین یا Amount که تصمیم به دریافت آن را دارید وارد نموده و گزینه Confirm را کلیک کنید تا وام برای شما واریز شود.

روش earn برای وام گرفتن از صرافی کوکوین

2- در روش دوم برای دریافت وام یا قرض از صرافی کوکوین باید وارد صفحه اصلی سایت صرافی kucoin.com شوید و گزینه Earn را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Crypto Lending بزنید.

در این مرحله از آموزش معاملات مارجین در کوکوین، صفحه‌ای برای شما باز خواهد شد که امکان انتخاب ارز دیجیتال مدنظرتان را به عنوان وام دارید. سپس باید Amount یا مقدار آن را مشخص کنید. در ادامه با انتخاب گزینه Lend Coin مراحل دریافت وام شما کامل خواهد شد. لازم به ذکر است که روزانه تا سقف مشخصی اجاره دریافت وام دارید.

آموزش انجام معاملات مارجین در کوکوین

آموزش انجام معاملات مارجین در کوکوین

بعد از دریافت وام کوین دیجیتال، با سرمایه‌ای که در اختیار دارید و براساس تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و روند قیمت رمزارز انتخابی، می‌توانید اقدام به انجام معاملات شورت یا لانگ کنید. برای نمونه تصور کنید که قصد انجام معاملات لانگ با جفت رمزارز BTC/USDT را دارید. در این حالت با استفاده از USDT قرضی باید نسبت به خرید BTC اقدام کنید. بعد از خرید باید منتظر شوید قیمت بیت کوین افزایش یابد. پس از رسیدن قیمت به تارگت موردنظر  اقدام به فروش آن کنید. همانطور که در تصویر زیر مشخص شده است، نحوه سفارش‌گذاری در معاملات Margin  همانند سفارش‌گذاری در معاملات اسپات می‌باشد.

آموزش بازپرداخت وام در معاملات مارجین در کوکوین

آموزش بازپرداخت وام در معاملات مارجین در کوکوین

در این بخش از آموزش معاملات مارجین در کوکوین به نحوه بازپرداخت در معاملات مارجین کوکوین خواهم پرداخت. بعد از دریافت وام از صرافی کوکوین و سودآوری انجام معامله باید نسبت به بازگرداندن وام دریافتی به صرافی کوکوین اقدام کنید. روش بازگرداندن وام دریافتی در آموزش معاملات مارجین در کوکوین بسیار آسان است. برای بازگرداندن مبلغ دریافتی، گزینه Repay را در پنل معاملات margin انتخاب کنید.

در این مرحله پنجره‌ای همانند زمانی که قصد دریافت وام را داشتید، نمایش داده می‌شود. از این رو به همان ترتیب نوع کوین دیجیتالی را از میان تتر و بیت کوین انتخاب نمایید. در قسمت Repayment Rules دو گزینه جهت انتخاب و بازپرداخت وام وجود دارد:

سپس با تعیین Amount امکان تعیین مقداری که قصد دارید بازگردانید را خواهید داشت. با انتخاب گزینه All نیز می‌توانید تمامی وام‌های دریافتی را بازگردانید.

به همین سادگی با آموزش معاملات مارجین در کوکوین شما قادر به انجام این دست از معاملات با قبول ریسک و ضرر آن خواهید بود.

آموزش معاملات مارجین در اپلیکیشن صرافی کوکوین

برای آموزش معاملات مارجین در کوکوین در نوار پایینی بعد از کلیک روی تب Trade، یکی از انواع Isolated Margin یا Cross Margin را انتخاب کنید:

Cross Margin

درصورتی که Cross Margin را انتخاب کنید، با باز کردن یک پوزیشن، فقط سرمایه شما در آن معامله در خطر نیست، بلکه قبل از لیکوئیدشون سرمایه شما توسط صرافی در بخش Margin برداشت می‌شود تا معامله شما بسته نگردد. این روش ریسک زیادی دارد؛ زیرا ممکن است به دلیل یک معامله کل دارایی شما در قسمت Margin از بین برود. به بیانی ساده‌تر در این نوع معاملات کل سرمایه شما در قسمت Margin درگیر معامله می‌باشد.

Isolated Margin

حالت Isolated در معاملات مارجین کم ریسک‌تر است. درصورت انتخاب Isolated Margin، فقط سرمایه‌ای که درگیر معامله است احتمال دارد از بین رود. البته در هر دو نوع حالتی که در نظر گرفتیم براساس روندی خلاف پیش بینی معامله‌گر و معاملات زیان‌ده است. بعد از انتقال سرمایه به قسمت Margin شما امکان انجام معاملات را در این بخش خواهید داشت.

به‌منظور انتخاب جفت ارز برای انجام معامله، روی قسمت مشخص شده در تصویر بزنید تا جفت ارزهاییی را که قابلیت انجام معامله Margin را دارند با ضریب مارجین مشخص گردند. لازم به ذکر است حداکثر ضریب مارجین در معاملات Cross Margin تا 5 و در معاملات Isolated Margin تا 10 می‌باشد. واضح است هرچه ضریب مارجین بالاتر باشد، ریسک معامله افزایش خواهد یافت.

بعد از انتخاب جفت ارز انتخابی و برای ضریب مارجین، می‌توانید جهت ریسک کمتر، ضریب جفت ارز را کم کنید. در تصویر زیر در بخش مشخص شده ضریب مارجین را نشان می‌دهد؛ درصورتی که قصد کاهش آن را داشته باشید (امکان افزایش ضریب وجود ندارد) می‌توانید روی مقدار ضریب (در اینجا 5X) بزنید و در منو ضریب دلخواه را وارد کنید.

درصورت استفاده از لوریج و انجام معامله با KYC، مقدار اهرم تا 20 برابر می‌شود. درغیر این صورت مقدار اهرم برای ارزهای مهمولی در محدوده 1 تا 20 برابر است. اما برای برخی از رمزارزهای پرطرفدار مانند اتریوم و بیت کوین، می‌توانید لوریج را تا صد برابر بالا ببرید.

دارایی‌های موجود در حساب معاملاتی کوکوین برای معاملات لحظه‌ای و پرداخت کارمزد مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای انجام معامله باید توکن را به صورت مستقیم به حساب معاملاتی واریز کنید. همچنین می‌توانید رمزارزهای مدنظرتان را از دیگر حساب‌ها به حساب معاملاتی در کوکوین منتقل کنید.

اغلب صرافی‌های قابل اعتماد نظیر بایننس دارای احراز هویت اجباری هستند و کاربران ایرانی به دلیل تحریم به صرافی‌هایی که نیاز به احراز هویت ندارند روی آورده‌اند. صرافی کوکوین با اعتبار بالا بهترین گزینه برای ایرانی‌هاست که قابلیت‌های زیادی را نیز برای انجام سفارشات در معامله‌ها ارائه نموده است.

ارسال پاسخ