Skip to main content

کاهش کارمزد اتریوم تا 80%

در پی یافته‌های محققان Santiment مبنی بر کاهش کارمزد اتریوم تا 80% قاعدتا باید به شلوغی و ازدحام کمتر شبکه اشاره کرد؛ اما باتوجه به اینکه فعالیت کاربران شبکه همچنان در سطح بالایی می‌باشد، می‌توان نتیجه گرفت علت کاهش کارمزد شبکه اتریوم به این دلیل نیست.

محققان Santiment  براساس تحقیقات خود دریافتند که کارمزد تراکنش های اتریوم بیش از هر زمان دیگری بر اساس دلار آمریکا، 80% کاهش یافته است. این درحالی است که اطلاعات مختلف درون زنجیره‌ای نشان دهنده این بود که فعالیت کاربران اتریوم در حال کاهش نبوده و نیست. براساس داده‌های اتر اسکن، تعداد تراکنش های روزانه اتریوم از ۳ اوت نسبتا ثابت مانده‌است. در ادامه این مطلب بیشتر به علت کاهش کارمزد اتریوم خواهم پرداخت.

آیا کاهش کارمزد اتریوم به معنی کاهش فعالیت شبکه است

آیا کاهش کارمزد اتریوم به معنی کاهش فعالیت شبکه است؟

اگرچه کاهش هزینه نشان می‌دهد که تراکم بلاک چین کمتر است؛ اما داده‌های زنجیره ای نشان می‌دهند که فعالیت کاربرها در حال کاهش نیست. در واقع بر اساس اطلاعات اتراسکن (Etherscan)، از تاریخ 3 آگوست تابحال تعداد تراکنش‌های روزانه اتریوم ثابت باقی مانده است. از این‌رو بعیید بنظر می‌رسد که کاهش فعالیت کاربران شبکه بلاکچین سبب کاهش کارمزد اتریوم  شده باشد.

درعوض، ثابت بودن تعداد تراکنش‌های شبکه می‌تواند تا حدودی فشار را از روی بلاکچین کاهش داده باشد.

تحقیقات حاکی از آن است که از ماه آوریل تا اواخر ماه جولای، با افزایش تراکنش‌های روزانه در شبکه اتریوم روبرو بودیم. با افزایش ناگهانی تقاضا در شبکه بلاکچین، ممکن است برای مدت زمان طولانی این شبکه با ازدحام مواجه باشد.

با باقی ماندن تعداد تراکنش‌های روزانه در سطحی منطقی و به ثبات رسیدن شبکه، ازدحام شبکه بلاکچین به روزو کاهش خواهد یافت. شبکه بلاکچین اتریوم چنین بنظر می‌رسد که طی 4 ماه گذشته دچار ازدحام بوده است. در نهایت با توقف افزایش سریع تراکنش‌های روزانه، بلاکچین توانست اقدام به پردازش تراکنش‌های موجود کرده و بدین وسیله ازدحام را کاهش دهد.

کاهش کارمزد اتریوم به معنی کاهش فعالیت شبکه

کاهش کارمزد اتریوم

محققان Santiment بیان داشته‌اند که کاهش کارمزد اتریوم فرصتی مناسب برای تراکنش‌های درون زنجیره‌ای و خرید و فروش ارز دیجیتال ارزان‌تر می‌باشد. در واقع این محققان اظهار کردند:

هزینه‌های معامله اتریوم به دلار آمریکا تقریبا ۸۰ درصد از کل زمان خود کاهش یافته است. این موضوع آن‌ها را به سطوح سال گذشته در اواسط ماه جولای برمی گرداند. این یک فرصت خوب برای عملیات‌های زنجیره‌ای بسیار ارزان‌تر است

شبکه اتریوم Ethereum تا زمان اجرای کامل اتریوم اتریوم 2 – ETH 2.0، یک شبکه بلاکچین مبتنی بر الگوریتم اثبات کار (Proof of Work) باقی خواهد ماند. در روند این الگوریتم هر فردی که قصد شرکت در اجماع را داشت باید هزینه‌ای برای مصرف انرژی بلاکچین پرداخت می‌کرد. در واقع ماینرها همچنان باید در ازای دریافت کارمزد اقدام به تایید کردن تراکنش‌های شبکه کنند.

باتوجه به رشد چشمگیر و انفجاری بازار اموری مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi) و همچنین باقی ماندن اتریوم به عنوان شبکه گواه اثبات کار (PoW)، این شبکه می‌تواند در آینده‌ای نزدیک مجددا شاهد افزایش موقتی کارمزد تراکنش‌های خود باشد.

آیا کاهش کارمزد شبکه اتریوم روی قیمت اتر تاثیر دارد

آیا کاهش کارمزد شبکه اتریوم روی قیمت اتر تاثیر دارد؟

کارمزدها و تعداد تراکنش‌ها یا معاملات روزانه از معیارهایی هستند که تحلیل‌گرها برای ارزیابی ارزش و قیمت بیت کوین، اتریوم و سایر شبکه‌های بلاکچین از آن استفاده می‌کنند. اتریوم در هفته گذشته پس از یک صعود قوی که همزمان با رکود بازار آلت کوین ها شده بود، عقب‌نشینی کرده‌ است. محققان گفته‌اند که اگر آدرس‌های منحصر به فرد به سرعت بالا نروند، فشار فروش اتریوم و آلت کوین ها ممکن است حفظ شود. 

آن‌ها درباره تأثیر کاهش کارمزد شبکه اتریوم بر قیمت اتر گفتند: توقع عقب نشینی اتریوم و آلت کوین ها در حال به وقوع پیوستن است. تا زمانی که قیمت‌ها به پایین تر از سطح فعلی خروجی DAA کاهش یابند، یا آدرس های منحصر به فرد به سرعت شروع به افزایش کنند ، این فشار فروش ادامه خواهد یافت.

تاثیر کاهش کارمزد اتریوم بر قیمت آن

آدرس‌های منحصر به فرد اتریوم از اوایل سال 2020 به طور پیوسته صعود کرده‌اند و این امر نشان‌دهنده روند نسبتا مناسب اتریوم در میان‌مدت تا بلند مدت است.

گس در شبکه بلاکچین اتریوم واحدی است که میزان تلاش محاسباتی لازم جهت اجرای عملیاتی خاص در شبکه را اندازه‌گیری می‌نماید. زمانی که کاربر قصد انتقال مقدار مشخصی اتر را داشته باشد می‌بایست با مشاهده گس فی اتریوم، هزینه گس را پرداخت نماید تا معامله به بلاکچین اضافه گردد.

بهترین زمان برای انتقال اتریوم در طول روز زمانی است که کاربران کمتری در شبکه حضور دارند و بدین واسطه با کاهش کارمزد اتریوم مواجه خواهید بود.

درشرایط عادی، مدت زمان انتقال اتریوم حدود 15ثانیه است. اما در ساعات شلوغ شبکه، با افزایش این زمان روبرو هستیم. برای کاهش مدت زمان انتقال اتریوم باید کارمزد گس بالاتری پرداخت شود.

ارسال پاسخ