Skip to main content
پلتفرم کپی تریدینگ

پلتفرم کپی تریدینگ (Copy Trading) سرویسی آنلاین است که برای کاربران امکان دنبال و کپی کردن استراتژی‌ها و معاملات تریدرهای حرفه‌ای و با تجربه را به‌طور خودکار یا دستی فراهم می‌کند.

این پلتفرم‌ها به عنوان نوعی پل ارتباطی میان تریدرهای تازه‌کار و حرفه‌ای هستند که به آن‌ها امکان همکاری، اشتراک‌گذاری و یادگیری را می‌دهند. با دانلود اپلیکیشن کپی تریدینگ شما می‌‌توانید معاملات ارز دیجیتال را یاد بگیرید و با الگوبرداری از معامله‌گران حرفه‌ای به تجربه و مهارت خوبی در معامله دست یابید.

اپلیکیشن کپی تریدینگ ارز دیجیتال یا برخی از صرافی‌ها، امکاناتی همچون پرتفولیو در اختیار کاربران قرار می‌دهند که بتوانند به معاملات بعضی از معامله‌گران حرفه‌ای دست یابند.

امروزه بسیاری از کاربران ایرانی به سبب وجود تورم در کشور به سوی بازار ارز دیجیتال سوق پیدا کرده‌اند تا علاوه‌بر حفظ ارزش سرمایه خود به درآمد دلاری دست یایند. اما به دلیل اصطلاحات تخصصی و نیاز به تجربه و دانش کافی در این بازار مالی اغلب این کاربران از ورود به بازار سوددهی منصرف می‌شوند.

در سال‌های اخیر با استفاده از پلتفرم‌های کپی ترید ایرانی و اپلیکیشن کپی تریدینگ فارکس و دانلود اپلیکیشن کپی تریدینگ رایگان این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است. در ادامه به بهترین پلتفرم کپی تریدینگ و بهترین کپی ترید فارکس اشاره می‌کنم.

مهم ترین معیارهای انتخاب پلتفرم کپی تریدینگ

مهم ترین معیارهای انتخاب پلتفرم کپی تریدینگ

برای انتخاب بهترین پلتفرم کپی تریدینگ باید معیارهای زیر را بررسی نمایید:

پلتفرم کپی تریدینگ با مجوز

مجوز

اپلیکیشن کپی تریدینگ فارکس و پلتفرم کپی تریدینگ ارز دیجیتال جزو پلتفرم‌های مطمئن و مورد تایید هستند که دارای مجوز رسمی از مقامات می‌باشند و امکان پیشبرد فعالیت به‌صورت کاملا قانونی را دارند.

سطح امنیت بالا پلتفرم کپی تریدینگ

سطح امنیت بالا

در مورد سطح امنیت اپلیکیشن کپی تریدینگ ارز دیجیتال، به غیر از صرافی‌های ارز دیجیتال که خدمات معاملات کپی تریدینگ را به‌طور مستقیم ارائه می‌دهند، از بقیه پلتفرم‌هایی که جهت کپی کردن معاملات از کاربر وجهی درخواست می‌کنند، دوری نمایید؛ زیرا به احتمال بالا یک پلتفرم کپی تریدینگ با اهداف کلاهبرداری می‌باشند.

توجه به کیفیت کار تریدرها در انتخاب پلتفرم کپی تریدینگ

توجه به کیفیت کار تریدرها

معمولا آن دست از پلتفرم‌هایی را می‌توان در دسته بهترین پلتفرم‌های کپی تریدینگ قرار داد که ملاک‌های معینی برای تشخیص معامله‌گران پیشرو درنظر دارند. این ملاک‌ها می‌تواند شامل نسبت ریسک به ریوارد، بررسی عملکرد معامله‌گر حرفه‌ای، سابقه اهرمی و … باشد.

پلتفرم Copy Trading با شفافیت بالا

دارای شفافیت بالا

شفافیت در پلتفرم کپی تریدینگ، از معیارهای مهم برای انتخاب بهترین اپلیکیشن کپی تریدینگ ارز دیجیتال است. زیرا در این پلتفرم‌ها امکان ارائه کلیه جزئیات کار معامله‌گران حرفه‌ای را که می‌توانید معاملاتشان را کپی کنید، برای شما وجود دارد. با اینکار امکان تجزیه و تحلیل استراتژی‌های معاملاتی این افراد برای شما بوجود می‌آید.

پلتفرم کپی تریدینگ دارای معامله گران برنده و حرفه ای

دارای معامله گران برنده و حرفه ای

یکی دیگر از معیارهای انتخاب بهترین پلتفرم کپی تریدینگ، امکان جذب تریدرهای حرفه‌ای از سوی پلتفرم و فعالیت این افراد در آن است.

معرفی بهترین پلتفرم کپی تریدینگ

معرفی بهترین پلتفرم کپی تریدینگ

همانطور که در بالا اشاره شد کپی تریدینگ در واقع ابزاری جهت کپی و اجرای معاملات صورت گرفته توسط تریدرهای حرفه‌ای به صورت خودکار است. معاملات رونویس یا کپی تریدینگ یکی از انواع استراتژی‌های سودآور در بازار کریپتوکارنسی است که کاربر با انتخاب یک معامله‌گر حرفه‌ای براساس عملکرد و سودآوری گذشته او، دقیقا معاملات انجام شده توسط آن تریدر را کپی و اجرا می‌کند.

بدین واسطه معامله‌گر مبتدی با استفاده از پلتفرم کپی تریدینگ و بهره‌گیری از تجربه و دانش تریدر حرفه‌ای، ریسک مالی خود را کاهش می‌دهد و به سودآوری دست خواهد یافت.

متاسفانه برخی از پلتفرم‌های کپی تریدینگ ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی تحریم می‌باشند. از همین جهت در زیر بنده به چند نمونه پلتفرم کپی تریدینگ مناسب برای انجام کپی ترید ایرانی اشاره می‌نمایم:

پلتفرم کپی تریدینگ eToro

پلتفرم کپی تریدینگ eToro

پلتفرم کپی تریدینگ eToro یکی از اپلیکیشن‌های مشهور کپی تریدینگ می‌باشد که به عنوان پلتفرم ترید اجتماعی در دنیا شناخته می‌شود.

در سال 2007 شرکت eToro تاسیس گردید و لقب بنیان‌گذار کپی تریدینگ را از آن خود نمود. این پلتفرم علاوه بر رمز ارزها، امکان معامله سهام و طلا را نیز برای شما فراهم می‌کند. پلتفرم ایتورو تقریبا 2300 مدل از رمز ارزها، اوراق بهادار، فارکس، CFD و … را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

همچنین سرمایه‌گذاران مختلف در حوزه‌های متفاوت در این اپلیکیشن کپی تریدینگ فارکس و کریپتو فعالند. این اپلیکیشن کپی تریدینگ ارز دیجیتال، بیش از 30 ارز دیجیتال و 100 جفت معاملاتی را پشتیبانی می‌نماید و در بیش از 140 کشور از جمله ایران قابل دسترسی است.

پلتفرم کپی تریدینگ eToro از کاربران کارمزد دریافت نکرده و امکان کپی برداری از اقدامات معامله‌گرهای دیگر با سطوح قابل تنظیم ریسک را برای شما فراهم می‌کند. در این حالت شما دیگر به صورت کامل به فعالیت تریدر موردنظر خود وابسته نبوده و درصورت تمایل می‌توانید ریسک ضرر خود را کاهش دهید.

ایتورو به صورت کامل توسط FCA و CySec تنظیم می‌گردد و با استفاده از پروتکل‌های امنیتی پیشرفته از سرمایه شما محافظت می‌کند. در این پلتفرم بدون اجازه شما امکان اشتراک‌گذاری داده‌ها وجود ندارد. در زیر به برخی دیگر از مزایا و معایب پلتفرم کپی تریدینگ eToro اشاره می‌کنم:

مزایای پلتفرم کپی تریدینگ eToro

معایب پلتفرم کپی تریدینگ eToro

پلتفرم کپی تریدینگ Dealerify

پلتفرم کپی تریدینگ Dealerify

هدف تیم توسعه دهنده پلتفرم کپی تریدینگ Dealerify از طراحی و اجرای اپلیکیشن کپی تریدینگ ارز دیجیتال، فراهم آوردن امکان ترید برای تمامی تریدرها در هر سطح در دنیای رمز ارزی است. کلیه خدمات به مدت 7 روز در این پلتفرم کپی تریدینگ رایگان می‌باشد.

یکی از معیارهایی که سبب تبدیل شدن این اپلیکیشن به بهترین پلتفرم کپی تریدینگ شده است، ایجاد امکان معامله و مدیریت 20 حساب کاربری به صورت همزمان با دسترسی به یک حساب به جای حساب‌های متعدد در فضایی کاربرپسند و ساده است.

این پلتفرم کپی تریدینگ از نظر امنیتی، تدابیر ویژه‌ای را مدنظر قرار داده است؛ پلتفرم Dealerify به هیچ وجه به حساب صرافی یا کیف پول ارز دیجیتال شما دسترسی نداشته و شما تنها API صرافی‌تان را به آن اتصال خواهید داد.

در این پلتفرم شما می‌توانید حداقل و حداکثر سرمایه خود را در معاملات کپی تریدینگ مشخص و مدیریت نمایید. در زیر به بررسی مزایا و معایب این پلتفرم خواهم پرداخت:

مزایای پلتفرم کپی تریدینگ Dealerify

معایب پلتفرم کپی تریدینگ Dealerify

اپلیکیشن کپی تریدینگ ارز دیجیتال BYDFI

اپلیکیشن کپی تریدینگ ارز دیجیتال BYDFI

پلتفرم کپی تریدینگ ارز دیجیتال Bydfi دارای یک صرافی ارز دیجیتال نیز می‌باشد. شرکت مربوطه این اپلیکیشن کپی تریدینگ ارز دیجیتال در سنگاپور قرار دارد و ارائه دهنده معاملات ارز دیجیتال، فارکس، معاملات نقدی، کپی تریدینگ و … است.

محیط کاربر پسند، کارمزد اندک، لوریجی تا 125 برابر، معامله ارز دیجیتال و سپرده‌های ارز فیات در کپی تریدینگ از ویژگی‌های این اپلیکیشن به شمار می‌روند.

پلتفرم کپی تریدینگ BingX

پلتفرم کپی تریدینگ BingX

شرکت تاسیس کننده پلتفرم BingX نیز همانند پلتفرم Bydfi در سنگاپور قرار دارد و فعالیت خود را برای اولین بار در سال 2018 شروع کرد. این پلتفرم کپی تریدینگ یا صرافی ارز دیجیتال، دارای امکاناتی نظیر کپی تریدینگ، قراردادهای USD و معاملات اسپات و … است.

شاید در ابتدا تصور شود که تنها معامله‌گران مبتدی امکان استفاده از پلتفرم BingX را دارند؛ اما باید گفت این پلتفرم به صورتی طراحی شده است که اغلب معامله‌گران حرفه‌ای بتوانند از آن استفاده نمایند. همچنین پلتفرم BingX یکی از ایمن‌ترین پلتفرم‌های کپی تریدینگ به شمار می‌رود که هر کاربری با خیال آسوده امکان استفاده از آن را خواهد داشت.

پلتفرم BingX در 100 کشور از قبیل ایران امکان دسترسی داشته و در ابتدای عضویت کاربران، به آن‌ها 100 دلار پاداش می‌دهد. همچنین این پلتفرم برای تریدرهای مبتدی، با ایجاد حسابی آزمایشی، امکان آزمون و خطا را فراهم آورده است. پلتفرم BingX امکان پشتیبانی بیش از 30 نوع رمز ارز و 100 جفت معاملاتی را دارد و کارمزد معامله برای تریدرهای مبتدی و حرفه‌ای متفاوت است. شما می‌توانید این پلتفرم کپی تریدینگ را در نسخه اندروید و IOS داشته باشید.

پلتفرم کپی تریدینگ PrimeXBT

پلتفرم کپی تریدینگ PrimeXBT

پلتفرم PrimeXBT در سال 2019 آغاز به فعالیت نمود و نوعی پلتفرم معاملاتی جدید به شمار می‌رود. در پلتفرم کپی تریدینگ PrimeXBT امکانات مختلفی از قبیل بازار فارکس، ارزهای دیجیتال، شاخص‌های سهام، و … ارائه شده است. البته این پلتفرم در آینده برنامه‌های مهم‌تری را به دنبال دارد که می‌تواند آن را به حرفه‌ای‌ترین پلتفرم کپی تریدینگ یا صرافی ارز دیجیتال تبدیل نماید.

درصورت استفاده درست از امکانات این پلتفرم می‌توان به معاملات پرسود و خوبی دست یافت.

تقریبا بیشتر از 150 کشور از قبیل ایران، به پلتفرم PrimeXBT دسترسی دارند و این پلتفرم بیش از 10 رمز ارز و 30 جفت معاملاتی را پشتیبانی می‌کند. معامله‌گران حرفه‌ای در این پلتفرم باید کارمزد تقریبا بالایی را بپردازند؛

اما در مقابل رابط کاربری ساده و خوبی برای معامله‌گران مبتدی فراهم آورده شده است. شما امکان دانلود اپلیکیشن کپی تریدینگ PrimeXBT را در نسخه‌های اندروید و IOS خواهید داشت.

اپلیکیشن کپی تریدینگ تری کاماز (3Commas)

اپلیکیشن کپی تریدینگ تری کاماز (3Commas)

پلتفرم تری کاماز (3Commas) یکی از بهترین پلتفرم‌های کپی تریدینگ به شمار می‌رود که گزینه‌های زیادی را برای کاربران ارائه می‌دهد. این پلتفرم به سبب بهره‌گیری از چندین استراتژی کپی تریدینگ، همیشه مورد توجه تریدرهای ارز دیجیتال قرار داشته است. از ویژگی‌های مثبت پلتفرم تری کاماز (3Commas) عدم نگهداری وجوه کاربران در پلتفرم را می‌توان نام برد؛

در واقع بات‌های معاملاتی ارز دیجیتال امکان برداشت از جانب کاربران را نخواهند داشت.

از مزایای استفاده از پلتفرم تری کاماز می‌توان به قابلیت انجام معاملات اسپات، معاملات فیوچرز، امکان ساخت ربات معامله‌گر و اتصال به 18 صرافی ارز دیجیتال معتبر اشاره نمود. البته لازم به ذکر است، دسترسی به تمامی امکانات سایت تری کاماز نیاز به پرداخت هزینه دارد.

پلتفرم کپی تریدینگ ZuluTrade

پلتفرم کپی تریدینگ ZuluTrade

پلتفرم ZuluGuard یکی از پلتفرم‌هایی است که امکان کپی کردن پرتفوی دیگر سرمایه‌گذاران را فراهم می‌کند. این پلتفرم از سال 2007 آغاز بکار کرده و براساس تجربه بدست آمده طی این سال‌ها، توانسته به یکی از بهترین پلتفرم‌های کپی تریدینگ و بهترین کپی ترید فارکس تبدیل شود.

در پلتفرم ZuluGuard شما قادر به رصد کردن تریدرهای حرفه‌ای و مدیریت ریسک خواهید بود.

این پلتفرم قابلیت پشتیبانی از بیشتر از 40 کارگزار فارکس را دارد. از مزایای اپلیکیشن کپی تریدینگ فارکس ZuluTrade می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

خیر. تریدرهای حرفه‌ای نیز می‌توانند بوسیله بررسی معاملات تریدرهای حرفه‌ای دیگر از دیگر استراتژی‌ها برای افزایش تجربه خود در این حوزه بهره بگیرند.

خیر. اما بهتر است برای استفاده از پلتفرم کپی ترید ایرانی از VPN استفاده کنید.

خیر. این پلتفرم‌ها برای خدمات خود کارمزدهایی درنظر گرفته‌اند و همچنین بخشی از سود شما نیز به معامله‌گری که از معاملات او کپی برداری نموده‌ابد، تعلق می‌گیرد.

ارسال پاسخ