Skip to main content
ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا نوعی رمز ارز به شمار می‌روند که توسط ارزش فیزیکی طلا پشتیبانی می‌گردند. همانند استیبل کوین‌ها، اغلب بهترین ارزهای دیجیتال وابسته به طلا، نشان دهنده مجموعه فیزیکی از طلا هستند که بوسیله توسعه دهنده استیبل کوین نگهداری می‌شوند.

ارزهای دیجیتال با پشتوانه قوی نظیر طلا به شما این امکان را می‌دهند تا طلای فیزیکی را در هر مکان و زمانی خرید، فروش و نگهداری نمایید. این نوع رمز ارزها مشکل عدم وجود نقدینگی، انتقال، جابجایی و نوسانات مربوط به معامله با طلای فیزیکی را برطرف می‌کنند. همانند ارز دیجیتال تتر که نوعی ارز دیجیتال با پشتوانه دلار است، ارز دیجیتال برتر با پشتوانه طلا نیز مبتنی بر تکنولوژی بلاکچین است و همچنین امکان دسترسی به بازارهای آتی (Futures) طلا را ایجاد می‌نماید.

اغلب ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا امکان تبدیل شدن به طلای فیزیکی را دارند. این ارزها را می‌توان در صرافی‌های ارز دیجیتال در برابر ارز فیات و یا سایر رمز ارزها معامله نمود. براساس پروژه رمز ارز، نسبت پشتوانه طلا در هر ارز دیجیتال متفاوت است؛ 

برای نمونه یک گرم طلا قابلیت پشتیبانی از 1 واحد توکن از یک رمز ارز را دارد. در ادامه این مطلب قصد دارم شما را با بهترین ارزهای دیجیتال وابسته به طلا آشنا نمایم.

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا چیست؟

توکن با پشتوانه طلا، در واقع ارزی است که قیمت آن همواره با مقدار مشخصی از طلا برابر است. این مقدار، با توجه به ساز و کار طلا می‌تواند گرم طلا و یا اونس باشد. این بدان معناست که توسعه‌دهندگان ارز، طلا به مقدار ارزش کل کوین‌های در گردش دارند. طلای مورد استفاده برای پشتیبانی از ارزش توکن‌ها، می‌تواند در شرکت توسعه‌دهنده، بانک معتبر و یا یک موسسه ذخیره و نگهداری شده باشد.

همانطور که شاید بدانید به ارزهای دیجیتالی که ارزش آن‌ها همیشه برابر با یک دارایی خاص همانند دلار و یا طلا باشد، استیبل کوین گفته می‌شود. برخی از استیبل کوین‌های طلا می‌توانند امکان مبادله مستقیم با طلا را داشته باشند. بدین معنا که شما می‌توانید توکن موجود در کیف پول ارز دیجیتال خود را بفروشید و در ازای آن طلا دریافت نمایید.

در این حالت، دارندگان ارز دیجیتال با پشتوانه طلا، به محل اعلام شده توسط شرکت توسعه دهنده رفته و توکن‌های خود را تبدیل به طلا می‌کند. در تئوری رمز ارزهای تبدیل شده به طلا باتید سوزانده شوند. اغلب ارز دیجیتال با پشتوانه طلا به صورت توکن در شبکه اتریوم با استاندارد ERC20 فعالیت دارند؛ اما دیگر بلاکچین‌های نظیر Algorand هم میزبان بعضی از این رمز ارزهای شده‌اند.

روش کارکرد ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا

از آنجایی که ارز دیجیتال با پشتوانه طلا بر بستر ERC-20 از شبکه اتریوم طراحی و اجرا شده‌اند، امکان نگهداری و ذخیره آن‌ها در کیف پول ارز دیجیتال اندروید و ios و دیگر کیف پول‌های دسکتاپی که از توکن‌های با استاندارد ERC-20 پشتیبانی می‌کنند، وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:کیف پول دسکتاپ

با افزایش ارزش طلا، قیمت ارز دیجیتال با پشتوانه طلا نیز افزایش میابد و آن را به سرمایه گذاری در ارز دیجیتال پایدارتری نسبت به دیگر رمز ارزها می‌کند. اغلب بهترین ارزهای دیجیتال وابسته به طلا این امکان را به سرمایه‌گذاران می‌دهند که بتوانند توکن‌ها را با طلا باز خرید نمایند؛

همانگونه که استیبل کوین‌ها و ارز دیجیتال با پشتوانه دلار می‌توانند با معادل 1 دلار خود در فیات معامله گردند. همچنین شبکه بلاکچینی Algorand میزبانی برخی از رمز ارزهای وابسته به طلا و ارز دیجیتال با پشتوانه نقره را پذیرفته است.

با افزایش ارزش طلا، قیمت ارز دیجیتال با پشتوانه طلا نیز افزایش میابد و آن را به سرمایه گذاری در ارز دیجیتال پایدارتری نسبت به دیگر رمز ارزها می‌کند. اغلب بهترین ارزهای دیجیتال وابسته به طلا این امکان را به سرمایه‌گذاران می‌دهند که بتوانند توکن‌ها را با طلا باز خرید نمایند؛

همانگونه که استیبل کوین‌ها و ارز دیجیتال با پشتوانه دلار می‌توانند با معادل 1 دلار خود در فیات معامله گردند. همچنین شبکه بلاکچینی Algorand میزبانی برخی از رمز ارزهای وابسته به طلا و ارز دیجیتال با پشتوانه نقره را پذیرفته است.

مزایا و معایب ارزهای دیجیتال وابسته به طلا

مزایا و معایب ارزهای دیجیتال وابسته به طلا

در زیر به برخی از مزایا و معایب ارز دیجیتال با پشتوانه طلا اشاره می‌کنم:

مزایا:

معایب:

معرفی 10 ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

معرفی 10 ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

در هنگام خرید ارز دیجیتال با پشتوانه طلا باید دقت زیادی را مدنظر قرار داد. چراکه همانطور که ممکن است یک بانک معتبر اقدام به دزدی طلاهای شما بکند، یک شرکت کریپتوکارنسی نیز قابلیت دروغگویی درباره ذخایر طلای خود را خواهد داشت.

از این‌رو باید پیش از هرگونه اقدام درباره آن تحقیق نمود. در زیر به 10 مورد از بهترین ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا اشاره می‌کنم:

پکس گلد Paxos Gold) PAXG)

پکس گلد Paxos Gold) PAXG)

ارز دیجیتال پکس گلد، نوعی ارز دیجیتال با پشتوانه طلا می‌باشد که شرکت Paxos آن را ایجاد نموده است. Paxos در واقع همان شرکت ایجاد کننده صرافی itBit در سنگاپور است. قانون‌گذاری ارز دیجیتال پکس گلد به عنوان مورد اعتماترین و رایج‌ترین ابزارها برای خرید طلا از طریق ارز دیجیتال، توسط وزارت خدمات مالی نیویورک (NYDFS) انجام شده است.

از آنجایی که ارگان‌های قانونی معتبری بر پکس گلد کنترل دارند، آینده این ارز دیجیتال را می‌توان نسبت به دیگر رقیبانش خوش‌بینانه‌تر متصور شد. دارندگان توکن‌های ERC20 پکسوس، امکان خرید، فروش و انتقال طلا را بسیار ساده‌تر از طلای فیزیکی خواهند داشت.

از طرفی امکان مبادله توکن‌های PAXG در بازار فیوچرز و صرافی‌های ارز دیجیتال نیز وجود دارد. همچنین می‌توان گفت تنها نماد طلا در کوینکس، ارز دیجیتال پکسوس گلد است و دیگر رمز ارزهای وابسته به طلا در این صرافی لیست نشده‌اند.

ویژگی‌های پکسوس گلد

گلد کوین GoldCoin) GLC)

گلد کوین GoldCoin) GLC)

ارز دیجیتال گلد کوین (GLC) یک رمز ارز با پشتوانه طلا نظیر به نظیر است که برای افزایش آزادی در معامله با طلا و تمرکززدایی تلاش می‌کند. توسعه‌دهندگان این رمز ارز براین باورند استقلال، آزادی عمل و سرعت تراکنش افراد در سیستم‌های مالی بسیار حائز اهمیت است.

سرعت تراکنش GLC برابر با 2 دقیقه بوده و به همین جهت به نسبت دیگر رمز ارزها بزرگ عملکرد بهتری از خود نشان داده است. ارزش 1000 واحد از توکن گلد کوین برابر با یک اونس طلا است.

این نسبت سبب کاهش نوسانات این رمز ارز نسبت به دیگر رمز ارزها که به هیچ دارایی متصل نیستند می‌شود. ارز دیجیتال گلد کوین (GLC) به عنوان ارز دیجیتال با پشتوانه طلا، امکان تبدیل مستقیم به ارز فیات و طلا را دارد و می‌توان آن را از وب سایت شرکت گلد کوین و اغلب صرافی‌ها خریداری نمود.

ویژگی‌های گلد کوین

تتر گلد Tether Gold) XAUt)

تتر گلد Tether Gold) XAUt)

ارز دیجیتال تتر گلد امکان سرمایه گذاری مستقیم در طلا را به افراد می‌دهد. همچنین افرادی که تصمیم دارند با سرمایه اندک وارد بازار طلا شوند می‌توانند از این ارز دیجیتال با پشتوانه طلا استفاده کنند.

تتر گلد بوسیله شرکت مبدا ارز دیجیتال تتر تولید شده است و تنها تفاوت آن با تتر به عنوان ارز دیجیتال با پشتوانه دلار، وابستگی آن به طلا می‌باشد. دارندگان ارز دیجیتال تتر گلد، روی شمش‌های طلای خاص حق مالکیت دارند. طلای اختصاص داده شده براساس شماره سریال منحصربفرد، وزن و خلوص آن معین می‌گردد.

ویژگی‌های تتر گلد

دیجیکس گلوبال DigixGlobal) DGX)

دیجیکس گلوبال DigixGlobal) DGX)

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا دیجیکس گلوبال بهترین گزینه برای کسانی است که نقدینگی کافی برای خرید یک شمش کامل طلا را نداشته و یا محل مناسبی برای نگهداری آن ندارند. سرمایه‌گذار امکان خرید کسری از توکن DGX با هر میزان سرمایه را خواهد داشت.

با دیجیکس گلوبال امکان معامله طلا به صورت لحظه‌ای در صرافی‌های کریپتوکارنسی و فعالیت در صندوق سرمایه‌گذاری طلا (ETF) وجود دارد. شرکت DigixGlobal با ذخیره طلای فیزیکی در کشورهای کانادا و سنگاپور تمامی اعضای خود را بیمه نموده و عضو انجمن Bullion کرده است.

ویژگی‌های دیجیکس گلوبال

پرث مینت گلوبال توکن Perth Mint Gold Token) PMGT)

پرث مینت گلوبال توکن Perth Mint Gold Token) PMGT)

هر توکن پرت مینت گلوبال PMGT نوعی نسخه دیجیتالی از گواهی سپرده GoldPass می‌باشد که همانند هر اوراقی با نسبت 1:1 توسط طلا پشتیبانی شده و امکان تبدیل آن به ارزهای فیات و طلا وجود دارد. در بانک Perth Mint، طلای پشتوانه شده نگداری و دولت استرالیا تضمین کننده کمیت و کیفیت آن است.

PMGT فاقد هرگونه هزینه انتقال، نگهداری و یا تبدیلی است و این امر سبب تبدیل آن به یکی از مقرون بصرفه‌ترین و تاثیرگذارترین ارز دیجیتال با پشتوانه طلا نموده است.

ویژگی‌های پرث مینت گلوبال توکن

  • ملد گلد بای الگوراند Meld Gold by Algorand) MCAU)
  • آراس گلد AurusGOLD) AWG)
  • کش تلکس Cash Telex) CTLX)
  • ای ای بی بی گلد توکن AABB Gold Token) AABBG)
  • کش گلد CACHE Gold) CGT)

این توکن‌ها با ماهیت دیجیتالی، ریسک نگهداری از طلای فیزیکی را از بین برده و امکان نقدشوندگی بالاتر و دسترسی راحت‌تری را نسبت به طلای فیزیکی دارند. یکی دیگر از مزیت‌های آن‌ها راحتی از دغدغه‌ی کلاهبرداری در ارائه طلای فیزیکی است.

قیمت ارز دیجیتال طلا گلد کوین با 0.1150 دلار برای هر توکن باعث شده این رمز ارز به یکی از مقرون بصرفه‌ترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری به شمار رود. البته شما براساس ترجیحات و شرایط خود با درنظر گرفتن دیگر ارزها باید اقدام به خریداری نمایید.

ارز دیجیتال دیجیکس گلوبال (DigixGlobal) دارای کارمزد کمی نبست به دیگر ارزهاست. همچنین توکن Perth Mint Gold نیز کارمزد مناسبی دریافت می‌کند؛ زیرا به هیچ کارمزدی برای ذخیره‌سازی و تراکنش و یا هزینه‌های مدیتریتی نیاز ندارد.

ارسال پاسخ