Skip to main content
کلاهبرداری فرهاد مقدم سلیمی

در این مطلب قصد دارم در رابطه با ادعایی که مبنی بر کلاهبرداری فرهاد مقدم سلیمی از جانب شخصی به نام محمد جرجندی مطرح شده است، بپردازم. در سال 1398 تاریخ 29 شهریور، آقای محمد جرجندی ساکن آمریکا در سایت خود که سایت وب آموز است، به بنده اتهام پولشویی میلیون دلاری با کدهای فوچرز زدند. ایشان در طی یک ویدئو در سایت خود ادعا داشت که بنده در حال عملگی، پولشویی و قمار بازی هستم و اتهامات دیگری چون دزدی، کلاهبرداری و پانزی را مطرح کرده بود. 

علی‌رغم محکومیت محمد جرجندی به جرم افترا و نشر اکاذیب بنده در این مطلب قصد دارم برای اهمیت زشتی و جرم کلاهبردار دانستن فرد یا افراد بدون دلیل محکمه پسند برای جلوگیری از روند ریشه زدن و اتهامات بی پایه و اساس به تولیدکنندگان و فعالان حوزه اقتصادی با تیشه مبارزه با فساد و دزدی و اختلاس بپردازم.

دشمنی اشخاص به اصطلاح هشدار دهنده و پافشاری بر اتهامات بی اساسشان

دشمنی اشخاص به اصطلاح هشدار دهنده و پافشاری بر اتهامات بی اساسشان

پیش از جوابیه‌های بنده در خصوص افترای وارد شده مبنی بر کلاهبرداری فرهاد مقدم سلیمی و محکومیت محمد جرجندی به جرم افترا و نشر اکاذیب به دنبال آن، بنده قصد دارم به جرم کلاهبردار دانستن بی پایه و اساس اشخاص بپردازم. صرف نظر از بحث بنده، این کار یک اقدام شناخته شده در دنیای اینترنت است و غالبا به عنوان Whistle Blowing شناخته می‌شود.

شخص هشدار دهنده (سوت زن) تا فسادی را می‌بیند اقدام به هشدار و اعلام فساد می کند و از مسئولان مربوطه می‌خواهد که به هشدارش توجه کنند و مورد مشکوک را بررسی کنند تا اگر واقعا اتهام وارد است، شخصی که فساد و جرم کرده به مجازات برسد.

تا اینجا کسی با هشدار دادن و سوت زدن مشکلی ندارد.

مشکلی که در اینجا وجود دارد، این است که شخص هشدار دهنده حتی پس از تحقیقات پلیسی و قضایی، چنانچه جرمی محرز نشد، همچنان از سر نادانی و غرور و یا عناد و دشمنی بر سر ادعای خود باقی بماند.

این مساله‌ی مهمی است که اعتبار شخص هشدار دهنده به “صحت” ادعاهای اوست و چنانچه مشخص شود اتهام و تهمتی را بدون مورد وارد کرده، به سرعت حیثیت و اعتبار او خدشه دار می شود و دیگر کسی به تهمت های او توجه نخواهد کرد. بنابراین نهایت سعی خود را می‌کند که نشان دهد ادعا و تهمتی که زده بی مورد و واهی نبوده است.

این گونه اشخاص از لحاظ شخصیتی تمایل زیادی به دیده شدن دارند و به شدت برای عملکرد خود دلایل پوپولیستی و عامه پسند می‌سازند. به همین دلیل به شدت احتیاج دارند که مورد قبول دیگران واقع شوند و در این راه از هیچ ترور شخصیت و بی آبرو کردن دیگران ابا ندارند. در واقع اینکه مخاطبانشان بفهمند که اینها قهرمانانی پوشالی هستند، به شدت آزرده‌شان می سازد.

اتهامات بی پایه و اساس محمد جرجندی مبنی بر کلاهبرداری فرهاد مقدم سلیمی

اتهامات بی پایه و اساس محمد جرجندی مبنی بر کلاهبرداری فرهاد مقدم سلیمی

در نمونه‌ای از افرادی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، شخصی تحت عنوان محمد جرجندی، بعد از اتهامات بی اساس و مدرک خود مبنی بر کلاهبرداری فرهاد مقدم سلیمی، همچنان بعد از اینکه ما کلیه‌ی اتهامات ایشان را در مراجع پاسخ داده‌ایم، همچنان پافشاری می‌کند که مراجع فاسد و بی سواد بوده‌اند و لابد فقط خود ایشان صالح و باسواد است!

از همین‌رو برای اینکه اشخاص ثالث نیز در جریان صحبت‌های ایشان و جوابیه‌ی ما قرار گیرند، تصمیم گرفتیم که جوابیه‌ها را در چند ویدئوی جداگانه با توضیحات کامل آن‌ها منتشر کنیم. 

ما یک کسب و کار کوچک اما قوی و پرانرژی هستیم. دفتر ما با 15 نفر پرسنل تمام وقت و 27 پرسنل نیمه وقت با آدرس مشخص، خوشبختانه نزدیک به وزارت اطلاعات، به پلیس فتا و به دادسرای ناحیه 31 (جرایم رایانه ای تهران) است.

در اوایل کار لیبرتی ریزرو و بعد آن وب مانی و پرفکت مانی و سپس ارزهای دیجیتال روی کار آمدند. ما نمایندگی رسمی، رجیسترار و آفیسر رسمی بانک پرداخت الکترونیک وب مانی متعلق به روسیه هستیم. فرهاد اکسچنج روی سایت‌های خود خدمات خرید و فروش کلیه ارزهای الکترونیک و ارزهای رمزنگاری شده، پی پال، ویزا کارت و مسترکارت را برای افرادی که در خارج از کشور احتیاج به خدمات پرداخت فاکتورهایی دارند ارائه می‌دهد.

ما بیش از 16 سال است که هستیم و همیشه نیز حتی با یک تلفن این مراکز به سرعت حاضر شده و پاسخگو بوده‌ایم. اما متاسفانه اتهام زنندگان به ما نیستند و حتی می‌ترسند خود را آفتابی کنند. در آن سر دنیا نشسته‌اند و با خیال راحت هر چه می خواهند می‌گویند.

همین حالا هم چنانچه کسی فکر می‌کند اجحافی در حق او شده و ریالی از او توسط ما جابجا شده باشد، ما به کلیه‌ی مراجع پاسخگو هستیم. 

اینکه ما پس از 16 سال فعالیت مالی در سخت ترین بازار اکسچنج دنیا هنوز سرپا هستیم، خود دلیل محکمی بر صحت عملکرد ماست.

علت پاسخ به اتهامات جرجندی مبنی بر کلاهبرداری فرهاد مقدم سلیمی

علت پاسخ به اتهامات جرجندی مبنی بر کلاهبرداری فرهاد مقدم سلیمی

در بخش اول جوابیه به اتهامات بی اساس پولشویی و کلاهبرداری و پانزی که توسط محمد جرجندی مطرح شد، قصد دارم ابتدا علت پرداختن به این موضوع را برای شما شرح دهم. بعد از اتهامات وارده مبنی بر کلاهبرداری فرهاد مقدم سلیمی، بنده به کلیه‌ی مراجع قضایی کشور پاسخگو بوده‌ام و خواهم بود. آنچه عیان است این نکته می‌باشد که مراجع امنیتی، مدت‌ها قبل از ایشان کار ما را بررسی کرده‌اند و نتیجه آن نیز فعالیت هم اکنون ما است.

سایت‌های فرهاد اکسچنج فعالیت خود را از یک گروه یاهو با همین نام از سال 2004 میلادی شروع کرد و اکنون وارد بیستمین سال فعالیت خود می‌شود.

بنده در 4 مرجع قضایی مجزا بعد از اتهامات جرجندی مبنی بر کلاهبرداری فرهاد مقدم سلیمی، جواب پس داده‌ام و احتیاجی به توضیحی بیشتر احساس نمی‌شد. تا اینکه روزی بنده بواسطه تبرعه شدن شخصی که دیدگاهی منفی نسبت به ایشان داشتم، فکری به ذهنم رسید.

دیدگاه و تفکر من به تبرعه شدن این شخص، عدم صحت دادگاه او بود. در واقع در وهله‌ی اول این فکر به ذهن بنده خطور نکرده بود که امکان دارد این شخص حق داشته باشد و دادگاه درست پیش رفته باشد. در پی این ماجرا بنده به پیش داوری (Correspondence Bias) که نسبت به وقایع قضایی داشتم پی بردم و دریافتم همه می‌توانند این پیش داروی را داشته باشند.

از این‌رو ممکن است مردم نیز در پی اتهامات کلاهبرداری فرهاد مقدم سلیمی، پیش داوری خودم را داشته باشند و علی‌رقم دادگاه‌های بدون مشکلی که بنده داشتم، این چنین تصویر کنند که این مسئله به نحوی برطرف شده است. از این‌رو لازم دانستم علی‌رقم محکومیت محمد جرجندی به جرم افترا و نشر اکاذیب،  پاسخی عمومی برای افرادی که در جریان اتهامات نادرست کلاهبرداری فرهاد مقدم سلیمی، پیش داوری منفی دارند بیان کرده باشم.

اولین دلیل و جوابیه اتهامات بی اساس محمد جرجندی

در ویدیو زیر بنده همانند یک کارشناس قضایی تک تک اتهامات را با ذکر جزئیات بررسی خواهم نمود تا نشان دهم که اتهامات وارده مبنی بر کلاهبرداری فرهاد مقدم سلیمی، صرفا از روی غرض و مرض و در بهترین حالت از روی بی‌سوادی و نادانی وارد شده است. آقای محمد جرجندی ساکن آمریکا در تاریخ 29 شهریور سال 98 در سایت خود که سایت وب آموز است، به بنده اتهام پولشویی میلیون دلاری با کدهای فیوچرز زدند.

اولین دلیل این شخص که در اتهامات کلاهبرداری فرهاد مقدم سلیمی بیان نموده، این است که:

سوال اینجاست که اولین بار این کدها به عنوان روش پرداخت در سایت 1xbet معرفی شد چه تاریخی بود؟ با بررسی کانال آموزشی فارسی این سایت به این ارسال برخورد می کنیم که مربوط به 17 ماه پیش است.

آقای جرجندی در این صحبت خود، روی تاریخ تاکید داشته است و در کانال نیز با تصویری نشان داده که تاریخ 8 آگوست 2017 بوده است. و توجیه او نیز این بوده که فایل قرار گرفته در این کانال، حاکی از صحت صحبت ایشان و رخ دادن این اتفاق است.

در پاسخ به این دلیل بنده فایل قرار گرفته در کانال ایشان در تاریخ گفته شده را تایید می‌کنم. در واقع یک شخص ثالث نیز این گفته را صدق می‌کند و هیچ مشکلی را تا به اینجای کار نمی‌بیند. اما با مراجعه به یک کارشناس، کارشناس به 217 اعضای کانال دقت می‌کند.

براساس گفته خود آقای جرجندی، سایت 1xbet یک سایت پولشویی میلیون دلاری است، در ادامه هم نظر یکی از مطلعین را آورده است که بیان شده است: کل سایت‌های ایرانی قمار در مقابل سایت خارجی 1xbet حدود 10 درصد هستند. خب داشتن تنها 217 عضو در کانال آموزشی رسمی این چنین سایتی که شما انقدر آن را بزرگ می‌کنید، یک تناقض است.

اولین دلیل و جوابیه اتهامات بی اساس محمد جرجندی

فیک بودن کانال آموزشی رسمی سایت 1xbet

با مشاهده تعداد اعضای کانال آموزشی رسمی که آقای محمد جرجندی در اتهام به کلاهبرداری فرهاد مقدم سلیمی مبنی بر پولشویی میلیون دلاری با کدهای فیوچرز ارائه کرده‌اند می‌توان دو برداشت را در نظر گرفت:

  1. اینکه سایت 1xbet یک سایت کوچکی است و اینکه پولشویی میلیون دلاری 90 درصد بازار ادعایی دروغ است.
  2. کانال آموزشی که شما بر آن استناد کرده‌اید، فیک است.

حال اگر بخواهیم بگوییم این کانال با 217 عضو، رسمی است، نظریات مطلعین و میلیون دلاری بودن پولشویی آن دروغ می‌شود. اگر هم بگوییم این کانال فیک است که کل دلیل اتهام شما سند و مدرکی فیک است.

حال راه فرار این است که بگویید این درست است که 217 عضو دارد، اما تعداد ویوهای آن 5295 است. باز هم 5296 تا با پولشویی میلیون دلاری و نظریات مطلعین مبنی بر 90 درصد بازار ایران تناقض دارد.

اما اگر این را هم درست درنظر بگیریم برای رفع این شبه اگر روی لینکی که به عنوان کانال رسمی سایت 1xbet گذاشته شده است، بزنید خواهیم دید که ویوها 61، 170، 128 و … عموما زیر 200 تا 300 است. بنابراین این کانال به صورت معمول همان 212 عضو را با ویوهای 200 300 تا دارد. تناقض 5هزار ویو تنها درصورتی قابل توجیه است که روی کانال تلگرامی آقای جرجندی بروید و لینک گروه را مشاهده کنید که حدود 5 هزار تا ویو داشته است. در واقع پیک ویو 5 هزارتایی بخاطر رهنمودها و لینک‌های آقای جرجندی بوده و به ممبرهای گروه مربوط نیست.

برای آقای جرجندی که بسیاری از کارشناسان را بی سواد می‌نامند، بهتر است قبول کنند که این کانال fake است. زیرا اگر بگویند که کانال با 219 نفر عضو متعلق به یک سایت میلیون دلاری است، خود را مضحکه‌ی عام و خاص خواهند یافت و اما اگر قبول کنند که کانال فیک است، حداکثر او را ناندان و بی سواد خواهند دانست که دلایل متقن خود را بر پایه فیک گذاشته است.

تعداد اعضای فیک کانال جناب جرجندی

تعداد اعضای کانال ایشان نیز مثل دیگر ادعاهایشان دروغ و تقلبی بوده و حداقل 20000 عضو فیک دارد. در واقعیت اعضای واقعی یک کانال تلگرامی حدود دو برابر مشاهده‌های یک پست آن است که از آن پست حداقل 48 ساعت گذشته باشد. اکثر پست‌های ایشان علیرغم فوروارد شدن توسط عمله و اکره‌ی او حدود 5000 مشاهده دارند. این نشان دهنده آن است که حدود 10000 عضو واقعی است و باقی اعضا فیک هستند.

تعداد اعضای فیک کانال جناب جرجندی

نتیجه گیری از جوابیه اول اتهامات دروغین کلاهبرداری فرهاد مقدم سلیمی

براساس توضیحات بالا مشخص شد گروه و مطالب معرفی شده تحت اتهام کلاهبرداری فرهاد مقدم سلیمی وارد شده به بنده کاملا دروغ و فیک بود. لازم به توجه است درصوتی که شما اتهامی به فردی وارد می‌کنید، اتهام باید توسط کارشناسان و دادگاه بررسی و تایید شود، بامطالب فیک و دروغین می‌توان در اینترنت جولان داد، اما جای این مطالب در دادگاه نیست و از همین‌رو هم هست که جناب جرجندی مرد دادگاه نیستند.

قبل از محکومیت محمد جرجندی به جرم افترا و نشر اکاذیب، بارها از ایشان خواستیم که یا اشتباهات خود را بپذیرند و یا بجای بی‌سواد دانستن کارشناسان خودشان تشریف بیاورند ایران و در یک دادگاه جرم بنده را ثابت نمایند که به عناوین گوناگون طفره رفته‌اند.

دومین دلیل اتهامات بی اساس جرجندی مبنی بر کلاهبرداری فرهاد مقدم سلیمی

در ادامه اتهامات بی اساس آقای محمد جرجندی مبنی بر کلاهبرداری فرهاد مقدم سلیمی، دلیل و جمله بعدی ایشان است که:

“و جالبتر اینکه سایت روسی شرط بندی بخش فارسی شو راه انداخته”

ایشان در ادامه این جمله‌ی بی‌ربط، تصویری بی‌ربط نیز گذاشته بود. برای فهمیدن این متن و عکس بی‌ربط می‌توان به این پی برد که جناب جرجندی بدون دلیل و مدرک و صرفا از طریق حقه‌ی روانشناسی قصد داشته القا کند که:

1- درست در همان موقع بخش فارسی سایت قمار راه افتاد.

2- ولاجرم این اقدام با همکاری فرهاد اکسچنج بوده است.

از این حقه ایشان می‌توان به این پی برد که ایشان اگر یک درصد دلیلی برای این حرف خود داشت، حتما میاورد اما چیزی نیاورده است. و به جای آن متوسل به نیرنگ شده است.

ضمن اینکه url سایت، یک url 102 فیلتر شده است. افرادی که سایت‌های فیلتر شده استفاده می‌کنند می‌دانند که برای مثال سایت‌ها از پرس 1، 2، 3 ، 4 شروع کرده و با فیلتر شدن سایت، سایت‌های دیگر را بالا می آورند. سایت های شرط بندی و فیلترشکن پشت سر هم از این اعداد استفاده می کنند تا بتوانند از دام فیلتر ایران عبور کنند.

این سایت شما 102 بوده و این نشان دهنده آن است که این سایت از 1، 2، 3، 4 و .. شروع کرده و باتوجه به اینکه هر فیلتر شدن سایت حدود 2 تا 3 ماه طول می کشد، مسلما مدت زمان زیادی طول کشیده تا این سایت به 102 برسد. اینکه جناب جرجندی ادعا کند فارسی شدن سایت به این تاریخ مربوط بوده باز هم کاملا بی ربط است.

سومین جوابیه اتهام بی اساس محمد جرجندی راجب کدهای فوچرز

جناب جرجندی در ادامه اتهامات بی اساس خود مبنی بر کلاهبرداری فرهاد مقدم سلیمی، فرموده اند که:

"باجستجو در اینترنت متوجه می شویم که هیچ سایتی در اینترنت این کد را به رسمیت نمیشناسه..."

در پایان این جمله ایشان هیچ توضیحی نمی‌دهند و هیچ سرچی نیز در اینترنت برای صحت حرف خود نمی‌کنند. حال در اینجا به این پرسش برمی‌خوریم که چرا جناب جرجندی که می‌دانسته این جمله یکی از پایه‌های اصلی پرونده‌سازی او است، آن را بدون دلیل و مدرک رها کرده؟

پاسخ واضح است چون نه تنها دلیل و مدرکی نداشته که برعکس دلایل و مدارک دقیقا عکس این حرف را ثابت می‌کرده اند.

با یک جستجوی ساده متوجه خواهید شد که سایت‌های بسیاری هستند، که این کد را به رسمیت می‌شناسند. این صحبت ایشان بی سوادی نیست و دروغگویی و شیادی است.

اتهام DEDICATE و جوابیه آن

در قسمتی از ویدیو ایشان گفته شده است که :

"قصه اینه که یک اکسچنجی مثل فرهاد اکسچنج همین جوری از اونهایی که میخوان تو سایت های قمار و شرط بندی بازی کنند نون میخوره، یعنی با خرید و فروش پرفکت مانی و ... چون اکثرا این سایت ها پرفکت مانی رئ قبول می کنند. ولی فرهاد اکسچنح یک آدم طمع کاره! یعنی طمع کرده و می خواسته که یک پولی رو DEDICATE در بیاره!"

براساس صحبت صریح در ویدیو و متن واضح جناب جرجندی، منظور ایشان از DEDICATE این است که فرهاد اکسچنج خواسته تک خوری و طمع کاری کند و یک کد به نام پی اس ووچر اختراع کرده تا به طور خاص به سایت‌های شرط بندی خدمات دهد.

یک جستجوی ساده در اینترنت نشان می‌دهد که اولا کدهای پی اس ووچر توسط خیلی از سایت‌ها خرید و فروش می شود و منحصر به فرهاد اکسچنج نیست. ثانیا موارد استفاده از این کدها در صنعت ارز دیجیتال است. البته سایت‌های شرط بندی نیز طبعا مثل هر سایت دیگری از ارزهای دیجیتال استفاده می کنند.

در واقع با جستجوی واژگان خرید و فروش پی اس ووچر در گوگل مشخص می شود که جناب جرجندی یا معنی DEDICATE را نمی داند و یا مفهوم جستجو در اینترنت!

چهارمین اتهام بی پایه و اساس محمد جرجندی

آقای جرجندی در ادامه جمله خود گفته‌اند که :

"البته پس از مطرح کردن این موضوع در کانال وب آموز، فرهاد اکسچنج متنی رو برای اعتبار بخشی به این کد در سایت قرار داد."

در اینجا هم این آقا یک متن رو بدون سند و مدرک آورده‌اند.

در حقیقت توضیحات تکمیلی فرهاد اکسچنج در مورد کدهای پی اس ووچرز اصولا خیلی قبل تر از مطرح کردن کدها توسط جناب جرجندی به سایت ما اضافه شده است. روی سایت فرهاد اکسچنج بیش از 10 ارز دیجیتال و الکترونیک مختلف فروخته می شود.

در بررسی میزان اعتماد بنفس جناب جرجندی در دروغ گویی و پرونده سازی، بامراجعه به کانال تلگرامی ایشان مشاهده می‌کنید که جناب جرجندی در پست‌های گروه تلگرامی خود، دروغ‌ها و پرونده‌سازی‌های خود را سند مطلقه و غیر قابل انکار می خواند. متاسفانه کسی که به این درجه از توهم رسیده را باید نزد روانپزشک برد.

علت پاسخ به آقای جرجندی بعد از گذشت چهار سال ازپرونده سازی ایشان

علت این ویدیوها و توضیحات آورده شده در پی اتهامات کلاهبرداری فرهاد مقدم سلیمی توسط جناب جرجندی، صرفا بحث بنده نیست. در واقع این مسئله از آن جهت است که از ریشه زدن تولیدکنندگان و فعالان حوزه اقتصادی و استارت آپ ها های مستقل با تیشه‌ی زیبایی به نام مبارزه با فساد و دزدی و اختلاس، به روندی خطرناک تبدیل شده که کمر تولیدکنندگان را شکسته و سرمایه فعالان اقتصادی را به خارج از کشور سوق داده است و متاسفانه این تفکر داعشی در بین بسیاری از اقشار طرفدارانی دارد.

البته باید این نکته را هم در نظر گرفت که کلاهبردار دانستن شخصی بدون داشتن مدارک و اسناد معتبر و کافی و پافشاری بر آن جرم است و اتهام زنندگان باید حتما نسبت به اتهامات زده شده پاسخگو باشند.

محکومیت محمد جرجندی به جرم افترا و نشر اکاذیب

در پی پیگیری‌های بنده در پاسخ به اتهامات کلاهبرداری فرهاد مقدم سلیمی که توسط آقای جرجندی مطرح شد، ایشان در ویدیو زیر خود به جرم افترا و نشر اکاذیبشان اعتراف کرده‌اند. در واقع در یدیو زیر از محکومیت محمد جرجندی به جرم افترا و نشر اکاذیب، ایشان فرموده‌اند:

"قاضی پرونده گفته جرجندی چرا به این گفتی کلاهبردار؟ از دیدگاه قانونی نیز حرف قاضی درست بود. در واقع قاضی گفته اینکه کلاهبردار نیست و درهیچ محکمه ای محکوم به کلاهبردای نشده، تو چرا بش گفتی کلاهبردار؟؟؟ سر این موضوع من تایید کردم که ما افترا زدیم و نشر اکاذیب کردیم. حکم من هم جزای نقدی و شلاق تعزیری بود که اعتراض زده شده، اما به یکسال حبس تعزیری و شلاق محکومم .... "

ارسال پاسخ